Försäljningssiffrorna antyder att de lyssnar på användarna. Det finns antagligen en tillräckligt stor klick användare som efterfrågat detta som de "fått" nu. Dessa är sannolikt också folk som varken prioriterar video eller jobbar på dagstidning. Tydligen skriker dessa inte ens efter högre DR, inte högt nog i alla fall. Själv tillhör jag väl den här lilla, men tydligen tillräckligt stora klicken och är bara glad att klicken är så stor som den är. Så rikta inte dina aggressioner på Canon, rikta dom mot mej och mitt gäng. Jag menar, tänk vad många grejer det går att tillverka idag, men som inte tillverkas för att marknadspotentialen inte räcker till.
Det är väl bara att beklaga att marknaden för 50Mpixelskameror som är video-optimerade och utrustade med så moderna gränssnitt som möjligt, inte bedöms stor nog. 50Mpixelskameror med slow motion video tillverkas till exempel inte, det hade gått, om man hade bytt upplösning mot fps i slo-mo läget. En stackare störde sig på det här i tråden, eller om det var en annan liknande tråd.
5D4 kanske blir mer i din stil. Det är nog den man ska jämföra med 810 i videoförmåga. Du har inte kollat på Sonys 12-Mpixlar-FF förresten? Har inte den det du vill ha?
Generellt verkar det inte gått in hos folk att detta är en variant av den gamla 5D3, inte efterföljaren till den.