Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon EOS 5D Uppgradering 5Ds?, MkII?
- Trådstartare Davidov
- Start datum
Japp, men det vore fiffigt att alltid ha den informationen. Kanske ett i-landsproblem, men ändå...!acke skrev:
ISO-talet syns väl i sökaren när du trycker på ISO-knappen?
PMD
Aktiv medlem
Jag tycker att det är en självklarhet att ha ISO-visning i sökaren. ISO är en av de tre parametrar man varierar hela tiden när man fotograferar, så det ska vara lika lätt att ändra ISO som att ändra slutartid eller bländare, och man ska alltid snabbt kunna kolla vilken ISO-inställning man har.
Det ska finnas automatexponeringslägen där man fixerar två av parametrarna och låter kameran variera den tredje.
Tyvärr verkar kameratillverkarna till stor del leva kvar i den gamla tiden med filmbaserad fotografi även när de konstruerar digitalkameror.
Det ska finnas automatexponeringslägen där man fixerar två av parametrarna och låter kameran variera den tredje.
Tyvärr verkar kameratillverkarna till stor del leva kvar i den gamla tiden med filmbaserad fotografi även när de konstruerar digitalkameror.
PMD
Aktiv medlem
Allt det där var ett stort lyft när jag köpte min EOS-1n när den kom för drygt 10 år sen. Det som var så bra med de analoga EOS-1rna var att man inte behövde ha ett tungt batterigrepp monterat jämnt. Varför, varför kan inte Canon göra en EOS-1-liknande kamera som är inte lika stor och klumpig som alla hittillsvarande varianter av EOS-1D?Damocles skrev:
Det är också skälet till att den dag jag byter ut min 20D så är det mot en 1D-serie. Den enormt mycket bättre autofokusen, vädertätningen, hela handhavandet, snabbheten, och framförallt, 100% täckning i sökaren. Stor sökare är inte allt, exaktheten spelar också en stor roll.
ChiPs
Aktiv medlem
RolandM skrev:
I augusti 2007 kommer ett pressmedelande från Canon om nya kameror som kommer att börja säljas under hösten lagom till jul.Canon EOS 5D kommer att vara två år nu i höst och det är därför rimligt att det kommer en upphottad modell. Förslagsvis samma 12 Mpixel som tidigare med förbättrad sensor som är självrengörande. Möjligen även en uppdaterad autofokus, nya DIGIC III-processorn och strömsnålare. Prislappen blir som 5D kostar idag. Kan hända att även en blixt monteras in i kameran.
Har du ngn slags insideinfo? Det låter så på dig. Va ska man me inbyggd blixt?
Danlo
Avslutat medlemskap
RolandM skrev:
Kan hända att även en blixt monteras in i kameran.
Nää inte ska de väl sänka den bra kameran till amatörnivå också?!
Förhoppningsvis så är den upphottade versionen utan motivprogram. Det ska bara finnas Av, TV M och C. Ingen inbyggd blixt.
Auto-Iso, 16-18megapixel, bort med "print"-knappen. Kameran ska bara ha raw-format också, onödigt med jpeg, förutom för skärmvisnings-tumnaglar. Ökat dynamiskt omfång ja tack!
Enligt proffsfoto har 5D ca 8 steg i dynamiskt omfång.. katastrof, jag vill se minst 10, förhoppningsvis ända upp till 12 steg..
Ja, jag har höga krav, men blir det inte en rejäl skräll snart på dynamiskt-omfångs-fronten så köper jag ett digitalbakstycke till bladaren istället..