RG
Avslutat medlemskap
Martin-B skrev:
Jag blir avundsjuk på bra bilder, inte utrustning.
Det är ju mycket värre.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Martin-B skrev:
Jag blir avundsjuk på bra bilder, inte utrustning.
Absolut ett bra köp.mow skrev:
du jag ska nog köpa det objektivet 50/1.4 vad tror du om det?
StaffanW skrev:
Absolut ett bra köp.
Bytte precis upp mig från 50/1.8 till 50/1.4. Nu saknas bara 5D för att jag ska ha ett ljusstarkt normalobjektiv på min kamera
Annars är min favoritglugg 135/2L som jag kört på min 20D. En suverän glugg, som nog inte skäms för sig på en fullformatare heller.
Själv lever jag inte på min fotografering, så jag tänker avvakta med ett 5D köp tills jan/feb då antagligen efterföljaren till 5D lanseras (gissningsvis i affär april/maj).
Robin Gyllander skrev:
Men det är ju 1,4 alltid går sönder. Men vad skiljer mer än lite större bländare och annan af motor?
BugEyes skrev:
Det är ganska stor skillnad i byggkvalitet mellan 1,4 och 1,8. 1,4 har också fler bländarlameller som ger runda oskärpecirklar i stället för kantiga på sådant som är ur fokus.
O andra sidan kommer det inom en snar framtid bli mycket inne med 6-kantiga oskärpecirklar. Ungefär lika inne som det är nu att se en grovkorning Tri-X bild på fiberbaspapper.BugEyes skrev:
Det är ganska stor skillnad i byggkvalitet mellan 1,4 och 1,8. 1,4 har också fler bländarlameller som ger runda oskärpecirklar i stället för kantiga på sådant som är ur fokus.
I know,men jag har sett riktigt skarpa bilder med det objektivet,så jag tror jag tar det faktist...Robin Gyllander skrev:
80-200 är ju väldigt gammal så det finns inga reservdelar till den.
mow skrev:
I know,men jag har sett riktigt skarpa bilder med det objektivet,så jag tror jag tar det faktist...
Om inte så tycker iallafall jag att det är snyggare (svart istället för 70-200 som är vitt).mow skrev:
I know,men jag har sett riktigt skarpa bilder med det objektivet,så jag tror jag tar det faktist...