Annons

Canon EOS 5D + 24-70 Billigast?

Produkter
(logga in för att koppla)

Davidov

Aktiv medlem
Vart kan jag hitta Canon EOS 5D + 24-70 gluggen som billigast?

Cyberphoto.se och Scandinavianphoto har samma pris, vart mer kan jag hitta samma kit?

Tack
 
Du har just missat cashback på 2kkr med några dagar, gällde till 30 juni alltså.

Man ska inte handla där det är billigast, utan där man erbjuds service. Ditt nya 24-70L kan vara ett måndagsexemplar, ett direkt byte är roligare än att objektivet tillbringar resten av sommaren på service för felfokus eller ännu värre saker.
 
om man vill ha riktig service rekommenderar jag cyberphoto och scandinavian.

priset är inte bäst men servicen håller världsklass... pluss för chokladbiten hos cyber ;)
 
Japp, som sagt, Cyberphoto är fantastiska.. Och det där med chokladbiten är säkert bara ett säljknep, men det känns ju som att de bryr sig liksom.. det är mycket värt det :)


Däremot så gillar jag inte ScandinavianPhoto.. det känns faktiskt inte som om de bryr sig speciellt mycket.. De är dyra och menyerna på hemsidan krångliga.
De var inte speciellt hjälpsamma när jag gick på fotoskolan i Mullsjö, i butiken alltså.. iofs är detta minst ett år sen, och det kan definitivt ha förändrats... but I wouldn´t count on it!

Och till trådstartaren vill jag också säga, vem bryr sig om man får betala 2000-3000 mer om kan känna sig trygg med butiken/företaget man köper den av. Det är klart värt att betala några tusen extra om man kan ringa när det blir problem osv.. dessutom så handlar ju 5D+24-70 om såna otroliga summor så vad spelar några tusen till för roll?
 
Senast ändrad:
marooned skrev:
Du har just missat cashback på 2kkr med några dagar, gällde till 30 juni alltså.

Man ska inte handla där det är billigast, utan där man erbjuds service. Ditt nya 24-70L kan vara ett måndagsexemplar, ett direkt byte är roligare än att objektivet tillbringar resten av sommaren på service för felfokus eller ännu värre saker.


Självklart handlar jag där jag anser att jag får varan till rätt pris, vid rätt tillfälle till rätt kvalité. Om Canon har måndagsexemplar ska man inte köpa Canon alls, därför att begreppet måndagsexemplar är ett sätt att förklara för sig själv att att skillnaden mellan förväntan kvalité och levererad kvalité är okej.
 
Om jag hade varit dig hade jag köpt den i någon affär runt om där du bor.. Själv köpte jag en D80 med 18-70 och pruta ner den till 200kr över cyberphotos pris på samma prylar.
 
RolandM skrev:
Självklart handlar jag där jag anser att jag får varan till rätt pris, vid rätt tillfälle till rätt kvalité. Om Canon har måndagsexemplar ska man inte köpa Canon alls, därför att begreppet måndagsexemplar är ett sätt att förklara för sig själv att att skillnaden mellan förväntan kvalité och levererad kvalité är okej.
Får jag fråga vad du har för utrustning om du inte tillåter någon tillverkare att ha måndagsexemplar?

Det finns ingen chans att eliminera _alla_ fel som kan uppstå. Även om allt testas innan de lämnar Canons fabriker (vilket jag tvivlar på) är det så många länkar i kedjan på vägen till kunden att det snarare borde vara regel än undantag att något går åt pipan med något objekt i varje sändning.

Kvalitet innebär inte att 100% av varorna fungerar till 100% under 100% av tiden, det innebär att tillverkaren jobbar systematiskt för att uppnå högsta möjliga utbyte av sin process, att man försöker identifiera allt som kan gå fel och vidtar åtgärder för att minimera risken för dessa fel. Att eliminera _alla_ fel i en process är omöjligt och skulle bli oerhört dyrt att försöka implementera. Till syvende och sist är tusentals människor involverade i produktionen och det räcker ju med att en av dem har en dålig dag för att du skall drabbas av ett fel.

En viss felhalt får man helt enkelt räkna med, sen blir man naturligtvis lika arg varje gång det drabbar just en själv.
 
RolandM skrev:
Om Canon har måndagsexemplar ska man inte köpa Canon alls, därför att begreppet måndagsexemplar är ett sätt att förklara för sig själv att att skillnaden mellan förväntan kvalité och levererad kvalité är okej.

Say what? Är det min läsförståelse som inte räcker till, eller har du gjort en semantisk kullerbyta?

Vi skriver år 2007 nu, alla tillverkare släpper iväg mindre lyckade exemplar. Jag är intresserad av att få service om detta händer, givetvis till ett rimligt pris. Men jag betalar inte runt 12kkr för en glugg som tillbringar resten av sommaren på någon Canon-verkstad. Får jag ett objektiv som felfokuserar eller har något annat fel ska det bytas ut omgående om fler exemplar finns på lager.
 
Säger bara två ord!

CYBERPHOTO FTW!

Grymt utbud.. extremt bra priser (om man ser till servicen man får!

Allt är bara perfekt! ;)
 
Speciellt om man bor på cykelavstånd.

hehe

Ska faktiskt hämta ut ett 5D med 24-70L hos dem på måndag och då ska objektivet testas för eventuella fel.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.