Annons

Canon EOS 450D VS Nikon D60? Liknande?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zwiqo

Medlem
Hej! Ligger i valet mellan Canon EOS 450D och Nikon D60. Pappa verkar vara inne på D60 men jag är lite osäker. 450Dn har jag för mig finns på mediamarkt och D60 tror jag inte... Utifall att finns det några liknande som har ungefär samma grepp på dom så man kan känna på dom...
(Media Markt,Siba och Elgiganten finns) Vilken tycker ni jag ska satsa på?
Ska köpa den begagnat som jag sagt i förra tråden. När jag testat förut (i somras?) så var det 550D som jag tyckte var skönast i handen tror jag... Vet i alla fall att det var Canons modeller som jag gillade mer än Nikons. Vill ju dock jämföra mellan dessa två nu.
 
Hade du inte redan bestämt att du ska köpa en Canon 450D, som du skrev i förra tråden? I så fall är det inte mycket att tveka om. Nikon D60 är också en fin kamera, och det är nog mycket tycke och smak som kan avgöra. Och greppet i handen, som du ju redan provat. Detta borde få dig att inte behöva leta upp konkurrenter.

Per.
 
Nikon har ingen live view ifall det är intressant.
Vissa objektiv ger ingen AF på nikon.
Sensorrengöring saknas på nikon om jag inte minns fel.

Annars är det väl tycke och smak.
 
Jag gjorde samma val för ett år sedan, det blev en D60 för mig, mest en slump då jag hittade en ny för 2900:-, kunde lika gärna blivit en Canon.
D60:an är en utmärkt kamera och jag antar att Canon presterar likvärdigt. Det enda som jag hade önskat är bättre isoprestanda men då får man gå till nyare kameror i en annan prisklass.

D60:an har förresten sensorrengöring.

Lycka till med vilken som.
 
Hade du inte redan bestämt att du ska köpa en Canon 450D, som du skrev i förra tråden? I så fall är det inte mycket att tveka om. Nikon D60 är också en fin kamera, och det är nog mycket tycke och smak som kan avgöra. Och greppet i handen, som du ju redan provat. Detta borde få dig att inte behöva leta upp konkurrenter.

Per.

Jo men fadern var väldigt inne på D60 så jag började tveka eftersom han kan en del om kameror och inte jag...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.