Annons

Canon EOS 450D - Ta bilder på långt håll

Produkter
(logga in för att koppla)

marlene_e

Medlem
Hej!
Jag har en canon eos 450, och som jag skrivit i tidigare i en tråd så vill jag ta modell bilder på mig själv.
När jag tar helkroppsbilder ..har kameran långt ifrån mig, så blir det liksom inte så bra skärpa på bilderna så jag undrar om jag behöver nytt objektiv? Vad för objektiv isf?
och behöver jag en speedlite blixt eller är det onödigt?

Tack på förhand

Svårt att säga utan att se själva bilderna, men som Mattias sa så kanske fokusen hamnar fel helt enkelt. Eller så är det lång slutare så att du hinner röra dig under tiden.

Känner du ingen som kan trycka av åt dig? Det brukar bli bättre med maskinist än utan...
Blir bilderna bra då är det inte objektivets fel.

apersson850: jo jag provade fota min kompis på långt håll men det blev lika suddigt ändå. Sen har jag också en fjärrutlösare till kameran.

Så nu har jag beställt ett nytt objektiv.
Canon EF-S 55-250/4,0-5,6 IS , hoppas det blir bättre med det,
Tack för alla era svar! :)

apersson850: jo jag provade fota min kompis på långt håll men det blev lika suddigt ändå. Sen har jag också en fjärrutlösare till kameran.

Så nu har jag beställt ett nytt objektiv.
Canon EF-S 55-250/4,0-5,6 IS , hoppas det blir bättre med det,
Tack för alla era svar! :)

Det var snabbt. Inte för att låta otrevlig, men en systemkamera är lite mer krävande för användaren än en kompakt. 99 gånger av 100 ligger felet hos användaren =/

Säkert att du inte har någon bild som du kan visa?

Det var snabbt. Inte för att låta otrevlig, men en systemkamera är lite mer krävande för användaren än en kompakt. 99 gånger av 100 ligger felet hos användaren =/

Säkert att du inte har någon bild som du kan visa?

Jag kan fixa fram en bild sen, skulle det vara så att jag inte behövt köpa det objektivet så går det skicka tillbaka det. : D
Men jag ska fixa en bild somsagt så får du se :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar