Annons

Canon EOS 40D ??

Produkter
(logga in för att koppla)

ultimatemars

Ny medlem
Har alltid gillat den kameran, stor och så. Nu har jag hittat en begagnad billigt, är det värt att köpa? Den är ju inte direkt ny eller så, men är det någon här som har kameran och kan berätta om den är bra och varför? och sen om den är dålig, varför det?

Den ska nog vara väldigt billig! Visst är det en helt okej kamera, till rätt pris och om skicket är hyfsat. Det jag gillar minst är att displayen är ganska dålig.

Hur mycket tänkte du betala?

Det är en snabb och bra kamera, klarar du dig med iso1600 så kan du få bilder som absolut kan mäta sig med dagens motsvarande ersättare.
1200-1500:- är väl rimligt att betala för ett ex i bra skick.

Jag har min kvar. Fortfarande en användbar kamera, känns rejäl och pålitlig. Dess ekonomiska värde är dock begränsat. 1000-1500:- kanske???

Jag hade en 40D och gillade den skarpt. Visst den har 10 mp, ISO på max 3200 och sämre upplösning på skärmen men den har snabb serietagning, snabb autofokus och rejäl och snabbt handhavande.
När jag öppnar gamla AX filer från 40d tycker jag att bildfilerna är förvånansvärt bra.

Väldigt bra och prisvärd kamera. Funderar på att köpa en beg som andrahus nu när de kostar så lite.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto