Annons

Canon Eos 400d

Produkter
(logga in för att koppla)

Pashan

Medlem
Hejsan!
Jag hade tänkt att köpa en Canon EOS 400D, men det är många som säger att det går lika gärna bra med 350D.Ehm, så vad rådger ni? 350D eller 400D?

Jag har råd, så pengar är inga problem. (Jobbat o fixat yeah)

Men en sak till.
Även 30D ligger på hjärnan nu, men jag vet inte så mkt om den...

Så kan någon ge lite tips?

Tacke/ ezra

Pashan skrev:
Hejsan!
Jag hade tänkt att köpa en Canon EOS 400D, men det är många som säger att det går lika gärna bra med 350D.Ehm, så vad rådger ni? 350D eller 400D?

Jag har råd, så pengar är inga problem. (Jobbat o fixat yeah)

Men en sak till.
Även 30D ligger på hjärnan nu, men jag vet inte så mkt om den...

Så kan någon ge lite tips?

Tacke/ ezra

Skaffa en 30D vilken känsla det är att ha ett stadigt hus jämför greppet mellan 30D och 400D och du kommer att köpa 30D.

Använd denna vid sarkasm så fattar man lättare.
Men kläm och känn på kamerorna så fattar du vad jag menar med härlig känsla och med 30D tror ingen att du är en fjortis som fått en 400D i julklapp.=)

Ojj, vilket liv att orka bry sig om vad andra ska tycka om dig.
För mig är det viktigt vad gör kamera jag har och inte vad några jävla idiotiska kulturlösa idioter ska tycka om mig. :)
Det är inte vad folk tycker om dig utan vad du tycker om dig själv som är viktigast.
Palla bry sig om en korkad befolkning på 9 milijoner som skär sig och klagar på deras liv när dom får allt serverat på guldfat.

Nu vill jag veta hur bra kamerorna är och hur dom skiljer sig från varandra och inte vad någon idiot kommer tycka om mig.

Pashan skrev:
Ojj, vilket liv att orka bry sig om vad andra ska tycka om dig.
För mig är det viktigt vad gör kamera jag har och inte vad några jävla idiotiska kulturlösa idioter ska tycka om mig. :)
Det är inte vad folk tycker om dig utan vad du tycker om dig själv som är viktigast.
Palla bry sig om en korkad befolkning på 9 milijoner som skär sig och klagar på deras liv när dom får allt serverat på guldfat.

Nu vill jag veta hur bra kamerorna är och hur dom skiljer sig från varandra och inte vad någon idiot kommer tycka om mig.

Skillnaden mellan 400D och 350D är att 400D har större skärm, dammbortagning som inte funkar, 2 megapixlar extra, en gummiibt vid tummen och bättre AF.
Det som skiljer 30D är att den är uppbygd som canons proffskameror förutom vertikalgrepp och vädertätning, och den är lite snabbare än 400D 5 bilder per sekund istället för 3, den har 2 megapixlar mindre än 400D och ett jättebra "ipodhjul" på baksidan så man lätt kan bläddra i menyer.

Tack. Du kunde liksom bara skrivigt detta i början istället för att visa hur otroligt häftig du är som en 17 åring.

Men jag köper nog hellre 400D.
Den känns bäst för mig..
Och det är fotografen som gör kameran ;) inte kameran som gör fotografen.

Fota ankor är inte direkt konstnärligt enligt mig ;)

tack för informationen!

Pashan skrev:
Tack. Du kunde liksom bara skrivigt detta i början istället för att visa hur otroligt häftig du är som en 17 åring.

Men jag köper nog hellre 400D.
Den känns bäst för mig..
Och det är fotografen som gör kameran ;) inte kameran som gör fotografen.

Fota ankor är inte direkt konstnärligt enligt mig ;)

tack för informationen!
Men kläm och känn på kamerorna innan du bestämmer dig, det var då jag dumpade 400D och skaffade 30D för jag har rätt stora labbar och 400D har ett så litet grepp så lillfingret hamnar utanför.

Man kan köpa till massa extra gerjer..
Som extra minne... och då får man till en stor grej som man sätter in under kameran.. o då blir greppet större och skönare...

Den bättre autofokusen på 400d mot 350d gör ganska mycket, så välj den istället, de skiljer väl sig inte så mycket i pris, om det öht går att få tag på nya 350or.

Pashan skrev:
Man kan köpa till massa extra gerjer..
Som extra minne... och då får man till en stor grej som man sätter in under kameran.. o då blir greppet större och skönare...
Batterigrepp tänkte jag aldrig på att man kan sätta fast på 400D då blir ju greppet mycket bättre, fast en nackdel med batterigreppet till 350D/400D är att greppet blir skönare vertikalt så det blir nog fler ståeende bilder med batterigrepp.

Det är nog ingen skillnad på bilderna på en 350D och en 30D (förutom bilderna du bara kan få rätt med hjälp av spottmättning, dom tar du inte med 350D), med förutom det är det skillnad på allt.
30D metall 350D plast, snabbare, bättre och snabbare fokus, större buffert, direkt åtkomst till alla viktiga funktioner, display vid avtryckaren men mycket mattig information, spott mättning, fler steg på ISO inställningarna, bättre grepp (mycket viktigare än man tror, 350D känns som en leksak, 30D som en kamera, det är bara dom som har 350D som säger emot).

Om du bara bryr dig det allra minsta om att fota, kameran, känslan, funktion med direktåtkomst, ett extra inmatningshjul, metall (känsla igen) osv, osv, osv så köper du 30D.
Skiter du i allt utom bilden, bryr det inte ett dugg om hur den tas och hur det känns att ta den, så tar du 350D.

Dom som köper dyrt gråter bara en gång :)

/Magnus

att den knappt dubbelt så dyra 30/40d är bättre än 350/400D är det nog ingen som tvekar om. Men nu var det väl 350d vs 400d som trådstartaren frågade om.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar