ANNONS
Annons

Canon EOS 400D objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Toxy skrev:
4000 är väldigt mycket kanske är bättre att köpa det efter ett tag när man har lärt sig hur kameran funkar?
Ja 4000 är mycket och det kommer att upplevas som ännu mer om du kommer på att du prioriterade helt andra egenskaper än det som Tamron-objektivet gav.

När man väljer objektiv finns det många paramterar att ta hänsyn till. Många på Fotosidans forum är tyvärr tröttsamt låsta vid tanken att det enbart är den optiska kvaliteten som är viktig eftersom det är det för dem själva och kitobjektiven blir därför orättvist nerskrivna här.

Eftersom jag inte har en aning om vad du kommer att fotografera och vilka egenskaper du kommer att prioritera i ditt objektivval (tror inte du vet det själv än...) så kommer jag inte ens att rekommendera mitt eget objektiv, som för många är ett intressantare alternativ än de här föreslagna 17-55:eek:rna. Kitobjektivet är däremot ett utmärkt sätt att komma igång och inse vilka objektivegenskaper det är just du tycker är viktiga. Lycka till!

P.R. skrev:
Ja 4000 är mycket och det kommer att upplevas som ännu mer om du kommer på att du prioriterade helt andra egenskaper än det som Tamron-objektivet gav.

När man väljer objektiv finns det många paramterar att ta hänsyn till. Många på Fotosidans forum är tyvärr tröttsamt låsta vid tanken att det enbart är den optiska kvaliteten som är viktig eftersom det är det för dem själva och kitobjektiven blir därför orättvist nerskrivna här.

Eftersom jag inte har en aning om vad du kommer att fotografera och vilka egenskaper du kommer att prioritera i ditt objektivval (tror inte du vet det själv än...) så kommer jag inte ens att rekommendera mitt eget objektiv, som för många är ett intressantare alternativ än de här föreslagna 17-55:eek:rna. Kitobjektivet är däremot ett utmärkt sätt att komma igång och inse vilka objektivegenskaper det är just du tycker är viktiga. Lycka till!

låter vettigt!
är det nån som har något bra tips på böcker om fotografering och hur man får ut det mesta av sin kamera, är rätt färsk på detta området som sagt.

Toxy skrev:
låter vettigt!
är det nån som har något bra tips på böcker om fotografering och hur man får ut det mesta av sin kamera, är rätt färsk på detta området som sagt.

Har du läst artiklarna här på fotosidan? Om inte är det kanske en bra början...

//A

Toxy skrev:
låter vettigt!

Har läst den här tråden med visst intresse då jag känner igen mig själv. Köpte en 350D med kit-objektivet i somras. Visst blev bilderna OK men inte så där som jag hoppats, läste lite om att Canons 17-55 med IS var bra och i ett infall av storhetsvansinne köpte jag ett. Jag är mycket nöjd med det men så här i efterhand inser jag att jag kanske borde ha spenderat pengarna lite annorlunda.

Alltså, jag instämmer i råden här ovan, börja med kit-objektivitet, läs, läs och fråga här på fotosidan. Det kommer ta dig månader att gå igenom alla recensioner och trådar. Ta så mycket bilder du bara kan, först då får man lite koll på vad man behöver och varför och lagom till vårsolen börjar skina kommer du veta vad du skall satsa på.

Jag skulle inte bli förvånad om du i slutändan kommer att spendera mer pengar på objektiv än på huset.

Lycka till!
Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar