Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon EOS 400D är här :-)
- Trådstartare m.bucht
- Start datum
Palletheking
Aktiv medlem
Med de specarna undrar man onekligen hur priset på 30D skall kunna försvaras. Sannerligen en rejäl uppgradering från föregående modell.
andreasc89
Avslutat medlemskap
Då är väl det här mer intressant: http://www.photokina-show.com/news_images/0131_canon_50mm_lens.jpg
pet
Aktiv medlem
andreasc89 skrev:
Då är väl det här mer intressant: http://www.photokina-show.com/news_images/0131_canon_50mm_lens.jpg
Tja inte fy skam den gluggen heller..men för min del är 70-200/f4 is mer intressant då det passar mitt fotande bättre...för andra kan den vara helt ointressant.
Palletheking
Aktiv medlem
Nu blev jag en sotis Nikonist. Att inte Nikon fattar att det är just såna där releaser vi Nikonägare också vill ha, eller rent av kräver. Bortsett ifrån sina barn, när de är på vift så kan man nog inte längta mer än vad jag gör efter en sån där glugg.andreasc89 skrev:
pet
Aktiv medlem
paul innergård skrev:
Nu blev jag en sotis Nikonist. Att inte Nikon fattar att det är just såna där releaser vi Nikonägare också vill ha, eller rent av kräver. Bortsett ifrån sina barn, när de är på vift så kan man nog inte längta mer än vad jag gör efter en sån där glugg.
Ja det är tråkigt att Nikon inte är mer på "hugget" när det gäller att ta fram nya gluggar och uppdaterar sina gamla(tänker främst på tele där vr saknas)...Nikon saknar också många "hyffsat" billiga gluggar..typ som Canons f4 gluggar..tråkigt för er Nikonister tycker jag.
andreasc89
Avslutat medlemskap
Startade en ny tråd så vi slipper kapa den här: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=64292
andreasc89
Avslutat medlemskap
paul innergård skrev:
Nu blev jag en sotis Nikonist. Att inte Nikon fattar att det är just såna där releaser vi Nikonägare också vill ha, eller rent av kräver. Bortsett ifrån sina barn, när de är på vift så kan man nog inte längta mer än vad jag gör efter en sån där glugg.
http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/ai5012.jpg
Pongu
Aktiv medlem
Jag vet inte riktigt vad den tillför... Dammborttagning kanske kan vara bra, men jag tvivlar på att det funkar perfekt. Dessutom jag aldrig haft några dammproblem med min 20D. 10MP tillför ju inte enormt mycket jämfört med 8MP.
Vad jag skulle vilja ha är en riktig snabbskjutare med 1,6x beskärning och bra sökare, till en billig penning! Men det finns nog ingen marknad... Får nog vänta tills det kommer en efterträdare till 1D MkIIn och de gamla 1D MkII-husen väller ut på begagnatmarknaden...
/Pontus
Vad jag skulle vilja ha är en riktig snabbskjutare med 1,6x beskärning och bra sökare, till en billig penning! Men det finns nog ingen marknad... Får nog vänta tills det kommer en efterträdare till 1D MkIIn och de gamla 1D MkII-husen väller ut på begagnatmarknaden...
/Pontus
Palletheking
Aktiv medlem
jag tror du får vänta rätt så länge på inbyggd IS i Canonhusen. Det skulle bli svårt att motivera de högre priserna för IS-objektiven om IS fanns inbyggt i husen, dessutom tror jag (tror) att IS och VR i objektiven än så länge fungerar bättre än den som finns inbyggd i andra märkens kamerahus.henrikf skrev:
Plus för dammbortagningen i kamerahuset men minus för att vi får vänta ännu längre på den första kameran från Canon med inbyggd IS.
10 MP, återstår att se hur Canon har lyckats bemästra bruset...
pet
Aktiv medlem
Mankan G
Aktiv medlem
Hi folks
Om det här är sant så känns uppgraderingen från 20D till 30D som mycket onödig. 10MP är så inte revolutionernade jämfört med 8MP men allt det andra såsom Antidust etc.... Varför lanserade Canon 30D med så påvra specar när 400D fanns i pipeline? Vore det inte smartare att lägga dessa uppgraderingar på 30D? och senare införa dom på lågprisvaranten. Visst, Canon var antagligen tagna på sängen av Nikon D200 mén så akut kan det ju inte ha varit. Speciellt med tanke på Nikons leveransproblem (vilket Canon för all del inte kunde känna till).
Mankan
Om det här är sant så känns uppgraderingen från 20D till 30D som mycket onödig. 10MP är så inte revolutionernade jämfört med 8MP men allt det andra såsom Antidust etc.... Varför lanserade Canon 30D med så påvra specar när 400D fanns i pipeline? Vore det inte smartare att lägga dessa uppgraderingar på 30D? och senare införa dom på lågprisvaranten. Visst, Canon var antagligen tagna på sängen av Nikon D200 mén så akut kan det ju inte ha varit. Speciellt med tanke på Nikons leveransproblem (vilket Canon för all del inte kunde känna till).
Mankan
Zoso
Aktiv medlem
paul innergård skrev:
Dom flesta Nikon ägare längtar väl inte efter en snabb 50 mm glugg !
Därimot skulle en 35/f1.4 (1.2) AFS vara mycket välkommen i sortimentet.
kent.