Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Eos 30 och Eos 30V, nya modeller?

Produkter
(logga in för att koppla)

mange78

Aktiv medlem
Tjena!

Ar dessa nya modeller som Canon slapper? De verkar lite intressanta faktiskt. Blev av med min Eos 300V har i Sydamerika och ska nu kopa en ny kamera nar jag kommer hem. Dessa passar min budget ganska bra och jag skulle till och med kunna kopa till en bra optik ocksa. Vad tror ni? Nagon som har nan erfarenhet av dem?

Tacksam for svar!

30 och 33 är numera ersatta av 30v och 33v vilka har fått det snabbare autofokussystemet från 10D samt en upphottning med E-TTL 2.

Enda skillnaden mellan 30 och 33 är ögonstyrningen. Jag själv har en 33 som jag är mycket nöjd med, tycker handhavandet är klart mycket bättre jämfört med 300v(som kollegan har).

Så en 33V kan jag verkligen rekommdera om du ska köpa analogt och den passar din budget. Annars finns ju begagnade Eos 3 för runt samma pris, och troligen 30 och 33or lite billigare.

ANNONS