Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 20D

Produkter
(logga in för att koppla)
Snackade med min fotohandlare idag. (Kista Fuji center). Dom har sagt 1 till 2 månader for KITET. 16 900 kronor. Var faan skall man beställa? jag hört Fotokungen eller Inwarehouse.....


/David på spanning efter bra kö platser
 
Min 20D skulle komma nästa vecka

min 20D borde vara i har, men nu har Canon i finland lovat den för nästa vecka,,,men jag har hörat den så mpnga tidet förr att jag blir glad om jag få det i denna månaden...
 
Jaha, nu blir man ju less.

Bestællde min 20d før ca 2 veckor sedan.
Fick ett telefonsamtal dær de bekræftade min order och sa att den skulle skickas den 20 sept.

Ringde igår før att dubbel kolla, "De ser dåligt ut før din order, risken ær att du får vænta till andra sændningen".

FAN!
 
När man lallar runt på dpreviews forum så ser man att vissa butiker i US redan fått in några få ex av 20D, då verkar det som de endast fått in kit-versionen med 17-85. Tror ni det kommer bli så i Sverige också, att kit-versionerna kommer före bara huset? I Sverige kommer 17-85-kitet inte att finnas alls utan istället är det 18-55 som gäller. Kanske man borde ställa sig i kö på en kit-version och sedan sälja objektivet ifall man vill ha sin 20D innan jul? :p
 
froderberg skrev:
Det vore ju konstigt om det skiljde någon större tid mellan kamerahuset och kitet.

Kan man tycka, men det verkar vara helt normalt att det inte är så. De första leveranserna av 300D bestod bara av kit. D70 var lätt att få tag på från första dagen, bara man inte ville ha kitlinsen. Vi får väl hoppas att tilldelningen blir jämn.

//
 
Jag ringde i måndags till cyberfoto för att kolla deras bokningskö på 20D. Då såg kön ut såhär: 80 st utan objektiv och 30 med. Då frågade jag honom om det var smartare att ställa sig i den kön med objektiv. Men det trodde inte han eftersom att kameran och objektivet kommer inte från samma fabrik och sen ska dom sammanställas på ett ställe innan dom kan skickas till affären. Medans huset kan i stort sätt skickas direkt.

Mina förhoppningar är att dom får in hela beställningen på ett bräde. Dom har beställt 100 st som jag förstod det utan objektiv, kitversionen vet jag inte hur många eller om dom var inräknade i dom 100

Har själv nr 82 (utan)

PS. tänkte själv köpa kitversionen och sen sälja objektivet. Tanken slog mig sen att dom som är intresserade av det objektivet köper ju kitversionen. Det är ju inte så stor prisskillnad så vem är då intresserad av att köpa objektivet?
För min del hade 18-55 varit onödigt på grund av att jag har ett 17-40.
 
Är man riktigt sugen på att få den nu, så kan
man ju testa att köra en tur och retur till Chicago... ;)
Det är nåra på dpreview som har fått tag i den redan...

Får väl se hur länge det tar innan jag får min...

Ps. Jobbigt att vänta när man är helt utan kamera...
 
Verkar nog som kameror är på G för jag har hållt och klämt på batteri greppet som redan kommit i visa välsorterade butiker *host* Expert Fridhemsplan *host* ...
 
Jag undrar...

Gunnar Fahlström skrev:
Kan berätta för intresserade att jag håller på att testa ett produktionsexemplar av 20D.

Hitintills är allt frid och fröjd men jag ska ha den med mig ut på flera jobb också under nästa vecka innan jag ger ett slutgiltigt omdöme.

Men mycket kamera för pengarna är det!


...i vilka tidningar och i vilka nummer av dessa tidningar jag kan läsa dina recensioner av 20D?

/Håkan
 
Ny information från Canon:

Med objektiv: släpps 15/9 128st men det räcker inte för alla.
Hus: släpps 15/9 69st men det räcker inte heller för alla.
Nästa leverans är den 20/9 för båda
 
ICK, jag hoppas bara Cyberphoto får iaf 3st kameror med objektiv(kit). Då klarar jag mig. Och det är samma datum som mitt tilthuvud kommer in, så med lite tur borde jag kunna ha sakerna den 18 eller 19e.

*håller tummarna och hoppas järnet*
 
Hmm, 69 st hus för hela Sverige? Det räcker väl knappast för att täcka förbokningslistor som de flesta butikerna i landet har :(
Hoppas att de får ett större lass i omgång två och att de verkligen dyker upp de datumen. Väntar ivrigt på min 20D från Cyberphoto (min första DSLR :))
 
Hmm, 69 st hus för hela Sverige? Det räcker väl knappast för att täcka förbokningslistor som de flesta butikerna i landet har :(
Hoppas att de får ett större lass i omgång två och att de verkligen dyker upp de datumen. Väntar ivrigt på min 20D från Cyberphoto (min första DSLR :))
Tur jag valde kitet då, kön för enbart huset är väsentligt mycket längre sist jag hörde något.

Väntar minst lika ivrigt, blir min andra DSLR, dock den första som går att byta objektiv på. ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.