trasselfluff
Aktiv medlem
Gunnar, sa dom nåt om vad bg-e2 skulle kosta?
Och är det nån som vet vart könumret ligger, på cyberphoto?
Och är det nån som vet vart könumret ligger, på cyberphoto?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
trasselfluff skrev:
Gunnar, sa dom nåt om vad bg-e2 skulle kosta?
Har inget minne av att jag fick något pris på batterigreppet, tyvärr.
Men kommer ihåg att om man använder vanliga AA-batterier till det, istället för Canons specialbatterier, så klarar 20D bara drygt 3 bilder per sekund.
Men kommer ihåg att om man använder vanliga AA-batterier till det, istället för Canons specialbatterier, så klarar 20D bara drygt 3 bilder per sekund.
islamorada skrev:
Känns något surt när man sprang och köpte sig en 10D i förra veckan. 16 000:-
Jag var supernöjd fram till igår.
Suck...
islamorada skrev:
islamorada skrev:
Pratade även med en kollega som är väldigt inne på Canon, samt Fuji fotocenter. Ingen visste någonting om att nyheten om 20D skulle komma så snabbt som nu.
Jag fick min 10D i näven ganska precis en vecka innan priset på den dök förra året. Jag är fortfarande precis lika nöjd med den idag som jag var när jag precis hade packat upp den... ;o)islamorada skrev:
Gunnar Fahlström skrev:
Det här är Canons uppgivan priser:
Priset för EOS 300D Kamerahus 10 500.-
EOS 300D + 18-55 11 500.-
EOS 300D svart + 18-55 + batterigrepp 12 650.-
EOS 300D svart + 18-55 + 55-200 + batterigrepp 14 600.-
Alla inkl moms.
sanang skrev:
Hej!
Har Canon verkligen presenterat en svart 300D som skall säljas i Sverige?
Stefan
islamorada skrev:
Tyckte jag kollade efter en hel del, men kunde inte hitta något konkret.
müsli skrev:
Magnus, jag antar att dina spekulationer om en 3D till våren då är ganska sannolika.
Vad är din gissning på specifikation för en 3D?
"The EOS 20D is an impressive offering. We'd call it a carefully planned amalgam of speedy components, refined imaging, tuned design, and the best Canon can offer for the price of a mid-range digital SLR (it's actually the entry-level Pro SLR). While the ever-escalating war of digital SLRs will doubtless continue, for the moment at least, the 20D really stands alone in the market, not only in its price class, but even when compared with cameras costing considerably more."froderberg skrev:
Den enda indikation på att en 3D skulle kunna kommma är att Canon erkänner att det saknas lättare proffskameror, särskilt kvinnor väljer bort 1D för viktens skull.
sagan skrev:
the best Canon can offer for the price of a mid-range digital SLRit's actually the entry-level Pro SLR)
På vilket sätt är sökaren i 1D mk II mer "riktig" (antar att det blir samma i en ev. 3D) ?froderberg skrev:
och en riktig sökare.
Megapolare skrev:
Lustigt, självklart släpper alla större kameraföretag nyheter när det är dags får årliga stora mässor som Photokina.
Men som sagt, räkna med att det dröjer ett tag innan leveransen av 20D kommer igång.
/
Om vi ska märka ord så är väl "riktig" inte riktigt rätt ordval.sagan skrev:
På vilket sätt är sökaren i 1D mk II mer "riktig" (antar att det blir samma i en ev. 3D) ?
Den är inte stor så den imponerar direkt..