Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS
- Trådstartare D_J
- Start datum
Magnus Edström
Avslutat medlemskap
apersson850
Aktiv medlem
En bekant till mig har köpt ett. Han tycker det är bra.
RG
Avslutat medlemskap
Efter mitt 5 minuters test så tycket jag att det var skitbra. Is funkar ju perfekt.D_J skrev:
Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS
Finns tydligen ute i handeln nu.
Finns det nåt test att läsa?
Nån här som testat?
Slutartid 1/20
Bilagor
Luzen
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Efter mitt 5 minuters test så tycket jag att det var skitbra. Is funkar ju perfekt.
Slutartid 1/20
Vad är det för streck i bilden från damens pekfinger och till höger?
RG
Avslutat medlemskap
Hon har håriga fingrar.Luzen skrev:
Vad är det för streck i bilden från damens pekfinger och till höger?
apersson850
Aktiv medlem
Trådutlösare?
Virebrand
Avslutat medlemskap
Jag har bara haft möjligheten att göra några snabba personliga tester eftersom jag fick det idag..
IS delen fungerar Canonbra. De bilder jag tagit med frihand på ISO 100 och IS påsatt motsvarar ISO 1600 utan IS. Alltså helt efter deras specifikation.
Jag märker ingen större skillnad på mitt tidigare 55-200mm USM och detta objektiv vad det beträffar ljudvolym på autofocus. Var går egentligen gränsen för att få klassas som USM objektiv?
Bildkvalitén tycker jag känns svårare att testa på kort tid men enligt det enda test jag hittat på objektivet: Very Good. (MTF i toppklass)
Byggkvalitén är riktigt bra i förhållande till kostnaden. Det är dock trist att det har en plastgänga!
Tack Canon för detta oerhört prisvärda och kompetenta objektiv.
IS delen fungerar Canonbra. De bilder jag tagit med frihand på ISO 100 och IS påsatt motsvarar ISO 1600 utan IS. Alltså helt efter deras specifikation.
Jag märker ingen större skillnad på mitt tidigare 55-200mm USM och detta objektiv vad det beträffar ljudvolym på autofocus. Var går egentligen gränsen för att få klassas som USM objektiv?
Bildkvalitén tycker jag känns svårare att testa på kort tid men enligt det enda test jag hittat på objektivet: Very Good. (MTF i toppklass)
Byggkvalitén är riktigt bra i förhållande till kostnaden. Det är dock trist att det har en plastgänga!
Tack Canon för detta oerhört prisvärda och kompetenta objektiv.
RG
Avslutat medlemskap
Det är om det är usm motor i objektivet inte snabbheten.Virebrand skrev:
klassas som USM objektiv?
Carlos
Aktiv medlem
Om alla positiva reaktioner på Canons EF-S 55-250/4-5,6 IS och EF-S 18-55/3,5-5,6 IS håller i längden så har Canon verkligen gjort alla oss konsumenter en rejäl tjänst. Det kommer sätta press på konkurrenterna, som till dags läge ofta varit både bättre och billigare.
Själv har jag inte ens sett nämnda gluggar men man kan ju hålla tummarna.
Å andra sidan kommer jag ihåg att EF-S 17-85/4-5,6 IS USM beteckandes som "an ef-s lens with almost L-performance" etc. när den kom, vilket knappast är sant så här i backspegeln.
Inte för att gluggen är direkt dålig, men.
Själv har jag inte ens sett nämnda gluggar men man kan ju hålla tummarna.
Å andra sidan kommer jag ihåg att EF-S 17-85/4-5,6 IS USM beteckandes som "an ef-s lens with almost L-performance" etc. när den kom, vilket knappast är sant så här i backspegeln.
Inte för att gluggen är direkt dålig, men.
AFJ
Aktiv medlem
jysm skrev:
Hur fungerar det att panorera med objektiv med IS?
Antar att IS går att stänga av?
Ja IS går att stänga av.
Vissa av Canons gluggar har två lägen för IS för att kunna användas vid panorering.
På 55-250 IS är det ännu smartare, där känner objektivet av automatiskt om du panorerar (om jag förstår infon på Canon sida rätt).
http://www.canon.se/For_Home/Produc...ion_Lenses/EF-S_55-250mm_f_4-5_6_IS/index.asp
Mvh
Anders
Britt-Inger
Aktiv medlem
Jag har nu köpt detta objektivet och jag väntas få den på Måndag. Så nu är jag oerhört nyfiken på den.
Britt-Inger
Aktiv medlem
Fick mitt objektiv i förrgår och det jag testat hitills har varit mycket bra. Ett klart bra köp av ett så billigt objektiv och jag är supernöjd.
ErlandH
Aktiv medlem
Ja. Även om ett ännu längre tele förstås kan vara ännu bättre.G-son55 skrev:
Är objektivet som ni pratar om bra till djurbilder ute i naturen , som te.x rådjur , fåglar o dyligt?