Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS

Produkter
(logga in för att koppla)

D_J

Aktiv medlem
Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS

Finns tydligen ute i handeln nu.

Finns det nåt test att läsa?
Nån här som testat?
 
Det låter ju inte så dumt enligt testet.

Med ett pris inte så långt från Sigmas och Tamrons enkla tele-zoom, verkar Canonen tänligen prisvärd.
 
D_J skrev:
Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS

Finns tydligen ute i handeln nu.

Finns det nåt test att läsa?
Nån här som testat?
Efter mitt 5 minuters test så tycket jag att det var skitbra. Is funkar ju perfekt.
Slutartid 1/20
 

Bilagor

  • is.jpg
    is.jpg
    61.4 KB · Visningar: 1,810
Jag har bara haft möjligheten att göra några snabba personliga tester eftersom jag fick det idag..

IS delen fungerar Canonbra. De bilder jag tagit med frihand på ISO 100 och IS påsatt motsvarar ISO 1600 utan IS. Alltså helt efter deras specifikation.

Jag märker ingen större skillnad på mitt tidigare 55-200mm USM och detta objektiv vad det beträffar ljudvolym på autofocus. Var går egentligen gränsen för att få klassas som USM objektiv?

Bildkvalitén tycker jag känns svårare att testa på kort tid men enligt det enda test jag hittat på objektivet: Very Good. (MTF i toppklass)

Byggkvalitén är riktigt bra i förhållande till kostnaden. Det är dock trist att det har en plastgänga!

Tack Canon för detta oerhört prisvärda och kompetenta objektiv.
 
Om alla positiva reaktioner på Canons EF-S 55-250/4-5,6 IS och EF-S 18-55/3,5-5,6 IS håller i längden så har Canon verkligen gjort alla oss konsumenter en rejäl tjänst. Det kommer sätta press på konkurrenterna, som till dags läge ofta varit både bättre och billigare.

Själv har jag inte ens sett nämnda gluggar men man kan ju hålla tummarna.

Å andra sidan kommer jag ihåg att EF-S 17-85/4-5,6 IS USM beteckandes som "an ef-s lens with almost L-performance" etc. när den kom, vilket knappast är sant så här i backspegeln.
Inte för att gluggen är direkt dålig, men.
 
Funderar på att slå till på ett 55-250.
Tänkte bland annat använda det vid skidfotogarfering.

Hur fungerar det att panorera med objektiv med IS?
Antar att IS går att stänga av?
 
Det är ett perfekt komplement till kitobjektivet och jag tycker att det ger mycket bra bilder. Att det är lite långsamt med af får man ta, ett enormt prisvärt tele tycker jag. Du kommer ha stor glädje av det.
 
Fick mitt objektiv i förrgår och det jag testat hitills har varit mycket bra. Ett klart bra köp av ett så billigt objektiv och jag är supernöjd.
 
Hej
Är fotointresserad , men helt nybörjare med systemkamera.
Är objektivet som ni pratar om bra till djurbilder ute i naturen , som te.x rådjur , fåglar o dyligt?
har en Canon 400D med 18-55 objektiv som följde med köpet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.