Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM idag 13:00
- Trådstartare Vapo
- Start datum
TheJaff
Aktiv medlem
Läste någonstans att det faktiskt tecknar ut en full 35mm-frame även fast det är EF-S. Kan inte referera dock..aake skrev:
Kanske någon optiskt kunnig kan skatta hur stor och tung och dyr en 17-55/2,8 IS skulle bli för att passa till 35mm formatet? Nog så tung även som EF-S och drar 77mm filter./Åke
Damocles
Aktiv medlem
Att den drar 77mm filter är inget konstigt. De flesta av Canons zoomar förutóm supertelen drar 77mm vilket gör att man klarar sig med ett polfilter och ett eller kanske max två uv-filter.
EF-S 10-22, EF 24-105L IS, EF 70-200L IS.... de har alla 77mm filtergänga för att bara nämna de gluggarna jag har tillgång till.
EF-S 10-22, EF 24-105L IS, EF 70-200L IS.... de har alla 77mm filtergänga för att bara nämna de gluggarna jag har tillgång till.
Damocles
Aktiv medlem
Magnus fick ju chanses att hantera gluggen på Canons pressvisning. Han skrev lite om den i bloggen på K&B om du vill läsa lite kort.Carlos skrev:
Var står det att denna är en 'L-glugg'? Exakt samma sades om EF-S 17-85 när den kom, 'L-kvalitet men med EF-S fattning'.
StefanN
Aktiv medlem
Om vi antar att 17-55 tecknar ut hela småbildsformatet, vad skulle då ske om man sätter på den minsta mellanringen + 17-55 på en småbildskamera (för att undvika att spegeln slår i)? Skulle man tappa mycket ljus och skulle man tappa i kvalité? Det är ju "bara" luft man lägger till, men jag måste erkänna att jag är lite dålig på mellanringsteori.
StefanN
Aktiv medlem
Och när kan oändligheten tänkas träda in på detta objektiv, ca 5 meter? Jo, det låter ju som en avsevärd nackdel...:-(MattiasL skrev:
?Man skulle inte kunna fokusera på oändligt, men få en bättre närgräns.