acutusnutrix
Medlem
Tack allihopa, känns som jag har gjort rätt val ! Imorgon så blir det mitt om skicket är som det verkar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Min tanke var att skillnaderna inte alls var speciellt stora, och då med tanke på att 2x III är på.Även jag är lite skeptisk till en del resultat. Jag vet att även Joakim Bengtsson hade en del funderingar över resultatet i en del jämförelser. Joakim brukar veta vad han pratar om så den sidan går bort för min del när det gäller objektivtest.
Micke.
Första bilden tagen med mitt nya objektiv, jag är helnöjd! !
Förstår det. Har aldrig känt mig så nöjd med resultatet från ett objektiv som när jag såg bilderna från mitt 300 2.8 is första gången. Gratulerar till ett bra köp.
Använder du aps-C är gamla versionen bättre skärpemässigt enligt dxomark.
Det är inte riktigt sant.För bländaren står på 4 och inte 2,8
Detta får du gärna utveckla. Ver 1 har 17Mpix och ver 2 15Mpix när de är monterade på en 7dmkII. På vilket sätt är bländare 2.8 och 4 inblandade?
Detta får du gärna utveckla. Ver 1 har 17Mpix och ver 2 15Mpix när de är monterade på en 7dmkII. På vilket sätt är bländare 2.8 och 4 inblandade?
I de testet med 7D mkII har dem f/4 på ver1.Ver 2 kör dem hela tiden med f/2,8
Ver 1 f/2,8 är stor skillnad gentemot Ver 2.
Då menar jag är testet inte sant.Försökte ladda ner en bild på det men jag lyckades inte.
så här står det(Best at f=300mm &f/4)
Är det olika exemplar av det gamla 300 mm som testas? På 5DS R Är det ju som skarpast på 2,8.
Micke.