ANNONS
Annons

Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM

Produkter
(logga in för att koppla)

firstchoice

Medlem
tänkte köpa mig ett objektiv med lite längre brännvidd.
har idag kit objektivet till min EOS 400d (EF-S 18-55) + ett EF 100mm Macro. skulle nu vilja komplettera med ett telezoom.

har läst en del om EF 70-300 IS USM och det låter bra.
skall ha objektivet framförallt för natur bilder, mycket på frihand.

någon som har erfarenhet av något annat liknande objektiv?

Jag har haft ett för ett tag sedan, förvånansvärt fin skärpa! Canon har ju även 55-250 med IS som är riktigt bra och dessutom betydligt billigare!

Jag har en och tycker att den är skarp (min även vid 300mm) och prisvärd.

Fast jag måste erkänna att jag aldrig använder den numera. Efter att ha testat fast optik blev jag för kräsen. Det jag stör mig mest på nu är bristen på ljusstyrka vid 300mm, att den blir så lång när man zoomar och att man inte kan använda telekonverter. Men som sagt; det ÄR ett bra objektiv för pengarna. Har du inte blivit bortskämd med proffsigare grejer blir du säkert nöjd. Den är betydligt bättre än ditt 18-55mm.

tänkte köpa mig ett objektiv med lite längre brännvidd.
har idag kit objektivet till min EOS 400d (EF-S 18-55) + ett EF 100mm Macro. skulle nu vilja komplettera med ett telezoom.

har läst en del om EF 70-300 IS USM och det låter bra.
skall ha objektivet framförallt för natur bilder, mycket på frihand.

någon som har erfarenhet av något annat liknande objektiv?

Hej. Köpte det som mitt andraobjektiv till min 450D för 5 månader sen. Jag är nöjd, postade just en 100% crop i denna tråd: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=97905

Om du vill kollar du in (2) fågelbilder på min sida så ser du vad jag postat f.ö. med samma objektiv. L-objektiv borde vara bättre, men under schyssta förhållanden har jag fått väldigt bra (skarpa) bilder med det. Det är i mina ögon ett mkt bra objektiv som i coprkameror ger motsvarande 460mm brännvidd. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar