Annons

Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM eller..

Produkter
(logga in för att koppla)

Britta91

Ny medlem
Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM eller ett Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO till CANON eos 400D .. vilket är bäst? fotar mest på ridsport!
 

Bilagor

  • 70-300is.jpg
    70-300is.jpg
    35 KB · Visningar: 238
Hej Britta

Är ridsport det samma som hoppning inomhus, så är nog tyvärr inget av dessa objektiv ljusstarkt nog, om det däremot rör sig om utomhus aktiviteter, så hade jag valt Canon objektivet pga IS funktionen

MVH

Ola G
 
visst är det inte priset som bestämmer vad som är bäst men här är ändå skillnaden såpass betydande att jag tror du själv kan luska ut vilket som är bäst.
 
Hej! Jag har Canonen, och är mycket nöjd. Detta objektivet är värd priset.
IS kann ju vara bra för hästfoto. Panorering på IS funkar bra.
Innomhus är svårt att seja. Ridhallar har ju knappast ljus als, så det funkar dårlig oasett ljusstyrka.

Gräv i plåboken, köp Canon'en. Nu är det kampanj på Cyber och Canon Cash-back; summa 4.500,- prisvärd!
/Erik J
 
Jag fotar en del ridsport och uteslutande utomhus. Om du skall fota inne "måste" du ner på f/2.8
Själv kör jag med Canon 70-200/4L och är helnöjd med det.
Känner mig sällan kort med bara 200. Ofta tycker jag man kan placera sig gansk bra på hoppningar och i terrängen på fältävlan hinner man ju sällan med så många hinder om man kan ofta stå inpå hindren.

Jag saknar inte IS då den inte hjälper för röresleoskärpa i alla fall vilket kan vara problemet vid mulet väder om man inte vill skruva upp ISO.
Visst kan det vara bra vid panoreringar, men jag fotar sällan på det sättet.

Viktigt är hur snabb AF:en är. Ofta "fångar" jag upp ekipaget innan hindret och låter AF:en justera när de närmar sig hindret och under serietagningar över hindret
Om AF:en inte hinner med får du flera suddiga bilder om du kör en sire av bilder.
Det hänger ju även en del på kameran såklart, men kolla vilket objektiv som anses bäst på den punkten också

//Jocke
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.