Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 70-200mm f/4L IS USM

Produkter
(logga in för att koppla)

torparen

Aktiv medlem
Har planer på att köpa ett begagnat Canon EF 70-200mm f/4L IS USM. Två frågor:

Vad är rimligt pris?
Går det att använda konverter till detta objektiv?
 
Runt 6000:- för ett i bra skick tycker jag är ett rimligt pris, det är ett fantastiskt objektiv, enda anledningen till att jag sålde mitt... 70-200/2,8IS II =)

Ja, det går att använda konverter.

Köp ett, du kommer garanterat bli nöjd!!
 
Instämmer med sladdfantomen.

Runt 6000kr är bra pris. Och det är ett grymt objektiv, och för mig är det samma visa med varför jag sålde mitt f4.

Köpte helt enkelt ett 70-200f2,8L is mark ii
 
Tänk på att det är bara några få av Canons kameramodeller som klarar att ge någon sorts autofokus alls om du monterar på en 2X teleförlängare på ett objektiv med största bländare f/4.
Men håller du dig till exempelvis EF extender 1,4X III, då fungerar det med alla kameror. Eller om du micklar med diverse tricks som tejpade kontakter, förlängare från andra tillverkare osv.

Jag har både EF 70-200 mm f/4L IS USM och EF 70-200 mm f/2,8L IS II USM. Den senare är så mycket tyngre att den förstnämnda har sin plats, när kameran ska bäras mer än den fotograferas med.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.