Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 70-200/4L under 5000:- ex moms? Var?

Produkter
(logga in för att koppla)
no1atall skrev:
Jag hoppar också av projektet. Tack för ett intressant initiativ!

Tack själv för att du hakade på. Det borde vara ganska framgångsrikt med en sån här grej på ett objektiv (eller vad som helst) som är lättare att få tag i. Om 10 pers ska köpa en ny 350D så borde de kunna göra en bra affär om de gick ihop.

Men Michael! Köp objektivet var du vill, utnyttja cash-backen och vänta med att bokföra det tills du fått kvitto på cash-backpengarna. Bokför det som objektiv + moms - cash-back i EN verifikation så borde du komma under 5000:- iallafall. Och Skatteverket har inget emot det, jag pratade med dem innan idag.
 
Ett litet stickspår...

Är det någon som vet något om kvaliteten och märket på ZebraMedias UV-filter? Jag vill ha ett sådant till mitt 70-200/4, men vet inte hur de är jämfört med t ex Hoyas filter.

// Kjelle
 
Då kör jag också på köp-själv-varianten då. Men det är ju ett intressant upplägg med gruppköp för andra prylar precis som Anders Schrewelius
säger.
 
Gruppköp funkar kanske på andra ställen än ZM, som redan har lägre pris, jämfört med Cyberphoto och Fyndbörsen så är det ca 500 spänn, vilket gör det värt att hålla koll på ZM's utbud. Jag kände inte till dem innan den här tråden.
 
Anders_S skrev:
Men Michael! Köp objektivet var du vill, utnyttja cash-backen och vänta med att bokföra det tills du fått kvitto på cash-backpengarna. Bokför det som objektiv + moms - cash-back i EN verifikation så borde du komma under 5000:- iallafall. Och Skatteverket har inget emot det, jag pratade med dem innan idag.
Wow, det låter ju för bra för att vara sant. Så får det bli!
 
growingart.se skrev:
Gruppköp funkar kanske på andra ställen än ZM, som redan har lägre pris, jämfört med Cyberphoto och Fyndbörsen så är det ca 500 spänn, vilket gör det värt att hålla koll på ZM's utbud. Jag kände inte till dem innan den här tråden.

nån som orkar dra igång ett gruppköp hos någon annan typ cyberphoto?
/R
 
rogge skrev:
nån som orkar dra igång ett gruppköp hos någon annan typ cyberphoto?
/R

Tror inte vi kan förvänta oss att de kommer under ZM's pris, i bästa fall marginellt och då är det inte värt besväret. De får väl objektiven från liknande källor, bara att ZM har mindre vinstmarginaler *gissar* Däremot kanske man kunde få ett bra pris om man samlade ihop många intressenter och sedan skickade någon till USA att köpa en 50 objektiv och sedan smyga förbi tullen... objektivet kostar ca 560 dollar på BHphotovideo, så tullens avgift grämer oerhört...
 
Anders_S skrev:
Men Michael! Köp objektivet var du vill, utnyttja cash-backen och vänta med att bokföra det tills du fått kvitto på cash-backpengarna. Bokför det som objektiv + moms - cash-back i EN verifikation så borde du komma under 5000:- iallafall. Och Skatteverket har inget emot det, jag pratade med dem innan idag.

Är detta fördelaktigt rent ekonomiskt? I princip kvittar det väl om man gör ett avdrag eller fördelar det på flera år? Eller har jag inte fattat rätt? I mitt fall så kommer jag gå brutalt med förlust första räkneåret, men det drar jag av mot min tjänsteinkomst.
 
Jag beställde. Mitt paket ligger och väntar på mig på posten, så jag är lite sugen på att sluta tidigt från jobbet idag.
 
Jorå, jag beställde. Posten har dock ingen brådska med att ge mig min nya leksak. "Försändelsen är på väg till mottagarens serviceställe." har det stått på följa-paketet-sidan hela dagen.
 
jag skiter i det

och är nu innen på ett 100-400 is istället då jag har ideér om att bygga gömsle och fota rovfåglar som det finns gott om här.
/Rogge
 
Jag har också beställt ett 70-200/F4 av ZM. Såg att det finns på mitt kontor som tyvärr är stängt nu :( .

Jag funderar på att vara vid posten imorgon bitti när den öppnar men har inte fått avin än. Vet någon om man kan hämta ut pakertet utan att ha fått avin?

Har letat på Postens hemsidan utan att hitta svar, är det någon som vet?

//Erik
 
ergu skrev:
Jag har också beställt ett 70-200/F4 av ZM. Såg att det finns på mitt kontor som tyvärr är stängt nu :( .

Jag funderar på att vara vid posten imorgon bitti när den öppnar men har inte fått avin än. Vet någon om man kan hämta ut pakertet utan att ha fått avin?

Har letat på Postens hemsidan utan att hitta svar, är det någon som vet?

//Erik

Om du bara har KollID brukar det inte vara något problem att hämta ut saker från posten utan att ha avin.
 
Var får man tag i postens kollinummer när man beställt från ZM? Min länk till orderns statussida säger att ordern är levererad men jag har inte fått nåt kollinummer, får man inte det från ZM automatiskt eller?
 
Jag beställde den 27'e. Så det kan vara så att ZM inte skickat paketet trots att de säger LEVERERAT på statussidan? Di jävlarna :)
 
Jag skulle få mitt tidigast tisdag, men jag har inget kollinummer, jag ringde in. De har nog fått en del beställningar, då jag ringde var det två kvar.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.