Annons

Canon EF 70-200/4L under 5000:- ex moms? Var?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har ni kollat med någon annan butik? Expert Fridhemsplan t.ex, de brukar vara resonliga, jag skulle kunna ställa mig i ledet till ett sådant om ni kan få fram ett bra pris.

Annars har jag suktat efter sigmas 70-200 f2.8 som inte ligger allt för långt ifrån prismässigt men med mkt bättre ljusstyrka. är det några som skulle vara intereserade av den gluggen?
 
hehe nu börjar det bli värsta affärstråden med olika bud hit o dit snart vet man inte vad man ska välja :))
/Rogge
 
Jag är klart med på 6250, inga problem.
(Edit: Gråter ju inte om det blir billigare heller men ingen tvekan vid 6250. :) )
 
rogge skrev:
ja men det ska ju inta vara svårt att pruta ner det lilla, tanken med detta är väl o komma ner rejält när vi nu beställer flera.
vilka hakar på nu egentligen!
/Rogge
Det är ju precis det jag räknar med utan att låsa mig vid ett bud ifrån min sida, objektivet vill jag ha ändå.
 
Anders_S skrev:
Pratade med Anders på Zebramedia nu och han verkar väldigt rak och hjälpsam så jag förstår att folket här gillar ZM.

Han skulle kolla lite till och återkomma till mig senare. Frågan nu är om han kan komma under 5000:- ex moms dvs 6250:- inkl moms. Minus canons cashback blir det då 5350:-.

Hur många av er är beredda att slå till på det priset? Jag tycker det vore ett bra pris isåfall och slår gärna till.

Jag slårt till på det priset (6250kr + frakt) under förutsättning att:
1) Jag får separat kvitto.
2) Att jag får den skickad hem till mig (annars blir det för mycket strul för att det ska vara värt det).

Gäller inte detta så kan ni räkna ut mig. Då beställer jag själv från ZM.
 
Anders återkommer när han har mer info, vi får njuta av solen så länge med de objektiv vi har till hands. Anders är säkert redan ute och lägger snart upp bilder som vi får avundas bara för att vi suttit och glott på denna tråd, ivrigt väntande på det objektiv som vi inte längre kan avhålla oss ifrån att inneha i vår ägo.
 
Pratade med ZM Anders igår och det är ju tidsförskjutningen till USA som gör att konversationen tar lite tid. Han skulle jaga lite billigare källor från USA igårkväll och återkomma.
 
Pratat med honom igen men det är svårt att hitta under 5000:- ex moms, han har satt "tredjepart" (nån torped?) på att leta efter källor som har objektivet för under detta.

Iom att dollarn har stigit så kan han från sina ordinarie källor inte komma under den gränsen. Möjligtvis om dollarn sjunker igen...
 
Åxå intresserad!!!

Om ni får ner priset en bra bit under ZM´s nuvarande så kan jag tänka mig att vara med på ett gruppköp.
Om det nu inte tar alldeles för lång tid förstås.

//Danne
 
Om hans torped inte hittar en källa (Sopranos?), kunde han gå ner något i pris på de objektiv han har från sin vanliga källor? Om han inte sade något så fråga inte innan hans torped återkommit. Så får man väl leva med att man får dra av på ett par år, eller vad som nu funkar (min verksamhet startade 1:a juli så jag behöver inte redovisa förrän 2007). Nåja, spännande det här.
 
Hmm, jag funderar på att bara beställa direkt av nån som kan leverera. Jag har kommit runt mitt grundläggande problem med 5000:- ex moms som övre gräns. Ska bara kolla vem som kan leverera...

Inget som hindrar att ni själva fortsätter hålla ihop och fixa ett bra pris! ZM Anders torpeder letar ju fortfarande ett bra pris till oss.
 
growingart.se skrev:
Om hans torped inte hittar en källa (Sopranos?), kunde han gå ner något i pris på de objektiv han har från sin vanliga källor? Om han inte sade något så fråga inte innan hans torped återkommit. Så får man väl leva med att man får dra av på ett par år, eller vad som nu funkar (min verksamhet startade 1:a juli så jag behöver inte redovisa förrän 2007). Nåja, spännande det här.

Han kunde inte göra nåt mer på priset från sina vanliga källor, låter rimligt då de redan har bra priser om man jämför.
 
Anders_S skrev:
Hmm, jag funderar på att bara beställa direkt av nån som kan leverera. Jag har kommit runt mitt grundläggande problem med 5000:- ex moms som övre gräns. Ska bara kolla vem som kan leverera...

Inget som hindrar att ni själva fortsätter hålla ihop och fixa ett bra pris! ZM Anders torpeder letar ju fortfarande ett bra pris till oss.

Jag beställer själv nu. Det låter som om ZM redan har ett så bra pris, så att det ändå bara skulle röra sig om någon hundralapp i rabatt. Om alla ni andra också hoppar av så kanske det vore trevligt mot ZM om någon (den som hade kontakten med dem innan) ringer och säger att det inte blir någon gemensam beställning.
 
TheDude skrev:
Jag beställer själv nu. Det låter som om ZM redan har ett så bra pris, så att det ändå bara skulle röra sig om någon hundralapp i rabatt. Om alla ni andra också hoppar av så kanske det vore trevligt mot ZM om någon (den som hade kontakten med dem innan) ringer och säger att det inte blir någon gemensam beställning.

Ja om ni inte vill fortsätta så kan jag ringa honom. Säg vad ni vill allihop, så ringer jag honom imorgon och säger att han inte behöver anstränga sig.
 
jag hoppar oxå då
kan ju beställa direkt i stället.
men vad jag kan se på sidan så finns de hemma
/Rogge
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.