Annons

Canon EF 70-200/4L under 5000:- ex moms? Var?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fick kollinummer av ZM och paketet ligger på posten sen igår. Jag har troligtvis en avi i brevlådan idag då.

För mig brukar det aldrig vara problem att hämta ut utan avi, bara ange kollinummer så går det bra.
 
Jag kommer hem 17.50 och det ligger en avi i brevlådan, det tar mig ca 12 minuter att åka till posten. Eftersom jag inte vågar göra grannarna avundsjuka på min sportbil model 87:a (yes, en 740) när den gasar upp till brutala 90 knyck, så får det bli att hämta i morgon.
 
Hämtade ut mitt igår. Ovan som jag är med objektiv så var min första tanke: "fan va big!" (ni vet den där tanken man fick när man hade sin första erektion). Jag undrar hur det ser ut på en 350d, jag har en 20d och objektivet dominerar. Man kan ju undra hur det ser ut med 400 eller 500 mm... men nu räcker det för min del, jag har min utrustning och den räcker som bas för det som jag är intresserad av.
 
Hej Anders.

Tänkte bara varna dig lite för att se alltför knivskarpt på 5000:- som gräns. Jag har flera kompisar som har fått avdrag på förbrukningsinventarier avslagna trots att det varit summor under 5000:- Anser Skatteverket att det är något du kan använda i flera år, kan du få backning ändå.

För små företag bör som inventarier som är av mindre värde normalt räknas ett inventarium vars anskaffningsvärde exklusive mervärdesskatt uppgår till högst 5 000 kronor.

Formuleringen lämnar öppet för tolkning hos ditt lokala skattekontor.

Frånsett det så önskar jag er lycka till med objektivköpet, är helt övertygade om att ni blir nöjda. :)
 
Och omvänt kan du ibland dra av betyldigt större summor än 5000 direkt som förbrukningsartikel om det kan anses som rimligt att prylen är antik redan efter något eller några år. Exempelvis har jag alltid dragit av mina datorer för 20 000 och mer på det sättet, vilket också godkänts.
 
Samma här. Alla datorer som används för bildbehandling, CAD och sånt där utvecklingen går fort, brukar man kunna dra av direkt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.