Annons

Canon EF 70-200/4L under 5000:- ex moms? Var?

Produkter
(logga in för att koppla)
Venom skrev:
Tjena!

"For all deliveries which are made outside of the UK, you may be asked to pay Sales Tax at the correct rate for your delivery country. This may be charged on top of the price paid to us, and is collected by your Post Office when your goods are delivered."

Men det verkar vara som säger att dem är registrerade i jersey som inte tillhör EU men dem verkar ju i alla fall skicka utanför UK

Jo, men med extra moms och tullavgifter ihop med att cashback inte går att använda (eftersom det är utanför EU inkl. de länder som nämns i häftet/hemsidan) gör ju att det inte är intressant längre.
 
Har du provat att helt enkelt ringa ex. Zebramedia och förklara situationen?
Det är väl inte omöjligt att de är beredda att pruta 200 kr?
 
Tobiasl skrev:
Har du provat att helt enkelt ringa ex. Zebramedia och förklara situationen?
Det är väl inte omöjligt att de är beredda att pruta 200 kr?

Jag har tänkt tanken men det lär de ju inte gå med på även om de verkar schyssta, de håller ju redan ett bra pris. Men jag ska ändå ringa dem imorgon bitti och kolla när de kan leverera!
 
Säg att vi är flera som vill beställa! Jag är iaf intresserad, och då är vi två, vilket är en liten mängd och kanske kan ge mängdrabatt!?!
 
Re: Re: Canon EF 70-200/4L under 5000:- ex moms? Var?

scrappy skrev:
Då Zebra media köper sina från USA blir de beroende av dollarkursen. Kronan har försvagats med ca 15% mot dollarn sedan i maj. Prishöjningen skulle då blivit 5000*1,15= 5750 om den slår igenom helt.

Det blir inga problem med Canons cacheback om objektiven egentligen är amerikanska? Är det någon som köpt Canon EF 70-200/4L från Zebramedia och fått tillbaka de 900 kr cacheback från Canon?
 
Re: Re: Re: Canon EF 70-200/4L under 5000:- ex moms? Var?

TheDude skrev:
Det blir inga problem med Canons cacheback om objektiven egentligen är amerikanska? Är det någon som köpt Canon EF 70-200/4L från Zebramedia och fått tillbaka de 900 kr cacheback från Canon?

Det borde det inte bli, som jag citerade från Canons regler i ett inlägg tidigare så är det var slutkunden köper objektivet nånstans.

Men om nån kan bekräfta att cash-backen funkar från Zebramedia så är det ju ännu bättre...
 
Re: Re: Re: Re: Canon EF 70-200/4L under 5000:- ex moms? Var?

Anders_S skrev:
Det borde det inte bli, som jag citerade från Canons regler i ett inlägg tidigare så är det var slutkunden köper objektivet nånstans.

Men om nån kan bekräfta att cash-backen funkar från Zebramedia så är det ju ännu bättre...

Om jag minns rätt från när jag kollade på formuläret som man skulle fylla i för att få tillbaka cache back, så fyllde man i serienummer på varan man köpt. Det innebär väl att Canon kan veta att det är ett "amerikanskt" objektiv.

Annars kan man väl fråga Zebramedia om saken. Den personen som ändå skulle ringa dit idag kanske kan fråga det.
 
Jag pratade precis med Anders på Zebra Media. Canons cashback-kampanj gäller även objektiv köpta av dem. Anders kommer själv gå in och skriva i denna tråd och förklara de bortskurna streckkoderna. Nya streckkoder kommer enligt Anders skickas ut till de drabbade.

Jag beställde ett 70-200/4 igår, och det skulle ta ca en vecka att få hem.

// Kjelle

Edit: Detta inlägg hamnade egentligen i fel tråd. Se även denna:

Canon cashback hos Zebramedia?
 
Senast ändrad:
Precis pratat med Zebramedia om han kunde fixa bra pris på 5 st 70-200/4L och han skulle prata med Canon senare och bad mig ringa tillbaka imorgon.

Ang leveranstiderna så skulle Canon skicka ett lass nu i veckan men det är stor efterfrågan på just detta objektivet nu, han hade 10 beställningar på det redan. Nästa vecka är kanske rimligt att räkna med.

Cash-back är inga problem heller, det är var slutkunden köper objektivet nånstans som räknas och vi får ju isåfall kvitto från svenska Zebramedia.

Om han nu fixar ett bra pris till oss så är det väl troligt att han vill ha det på 1 order och då har vi lite att diskutera men man kan ju fråga om han kan sätta det på 5 olika, vi får ju betala frakten så det borde kvitta dem.

Hur som helst, jag ringer tillbaks till honom imorgon och hör vad han kommit fram till!
 
Tjena!

Jag är också intresserad, tänker ni köpa på era företag, om så är fallet går det bra ändå att vara med på beställningen om man beställer som privatperson.

/Mashi
 
Vi är nog inte bara företagare tror jag? Det går utmärkt att haka på vår beställning, ju fler desto bättre tycker jag när det handlar om att pressa priset.

Då är vi 6 st nu.
 
Tjena!

Gött mos, har sett att man kan få från tyskland för runt 5300 ink cashback kampanjen.

Ska bli intressant och se vad man kan få för pris via zebra

tack på förhand

/Mashi
 
Bara för att hålla koll på det själv så gör jag en lista här.

Inköp av Canon EF 70-200mm/4L vid bra pris från Zebramedia
Mikael Syväjärvi
Roger Olofsson
Jan Olsson
Michael Svanström
Anders Schrewelius
Maziyar Karimi

Michael, ja om de bara accepterar det som 1 order så kan vi göra så.
 
Det är väl ingen större skillnad på en order eller om det är flera olika, det viktiga är ju att de säljer ett gäng objektiv. Mest praktiskt blir att det är olika ordrar så fixar vi betalningar på egen hand och så skickar de objektivet till rätt adress på en gång. Man kan ex vis göra en order med hänvisning till denna ansamling (offert) för ett fotosidanpris. Vilket inte är dumt för det kan ju upprepas i framtiden och så säljer de ännu fler!
 
Canon Sveriges pris ligger på 5410:- + moms & frakt (100:). Normalt får man ingen rabatt från Canon på L serien. Objektivet finns hemma på hyllan hos iaf en av deras 4 distributörer...

Men skall man jaga hundralappar så får man köpa av nogon som tar in det genom andra kanaler än Canon.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.