Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 100/2,8 USM Macro 1:1

Produkter
(logga in för att koppla)

pokerface__

Medlem
Canon EF 100/2,8 USM Macro 1:1 har jag nu kikat på, går det även att ta hyffsade landskapsbilder med det? Samt när bilder inom sporten?

Tacksam för svar!

/pokerface__

Beror lite på vilken sport och hur nära du ska ta. Macroobjektiv har inte snabb fokusering precis, vilkat kan göra det hela lite mindre lätt. Men objektivet är bra och ger fantastisk bildkvalité.

Motocross, tänkte även ha det när jag är ute och åker motorcykel för att kunna ta skarpa närbilder på hojen och fin natur bakom?

Det funkar säkert hur bra som helst, jag har ägt den gluggen tidigare och vad jag minns så var inte autofokusen speciellt långsam på den, den har en fojkusbegränsare vilket gör att den inte behöver jobba över hela området när man tar "normala" bilder.

/kent

Jag har nyligen skaffat en sådan glugg och är imponerad över vad den presterar både som macro, porträtt och kort tele.

Gluggen har USM motor och fokuserar snabbt och tyst. Som Kent nämner har den en knapp man kan knäppa om när man inte vill använda macro området, då blir fokuseringen mycket snabbare.

Landskapsbilder kan du förstås också ta i dom fall brännvidden passar motivet, det gäller väl egentligen i stort sett alla gluggar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar