Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon DS1 MarkII

Produkter
(logga in för att koppla)
hej
vi diskuterade just virtuell xp i ett tidigare skede och just nu tar jag bara bilderna i xp maskinen då det nu fungerar, all tung bearbetning sker i win7 maskinen. Men målet är naturligtvis att kunna fota remot även i win7. Jag kommer att ha flera maskiner och det är lättare rent administrativt att ha ett genomgående operativsystem. Men just nu är jag jättenöjd två nya skärmar på prodmaskinen en xp maskin där jag kan fota och se mina bilder direkt vilket underlättar vid macro och studiojobb. Har även köpt in två nya Netgear på tot 8gb samt lite externa diskar 4gb så nu är backup och databasfrågan löst. Funderar just nu på en fotokurs vore kul att lära sig fota.
 
Två timmars studiofoto på en gipsfigur, bilderna in i Capture one direkt nja 4 sekunder senare. Underbart nu kan man ju se ordentligt och bilderna blir mer eller mindre klara i kameran. Det här kan jag verkligen rekommendera. Man ser skärpa ljussättning direkt och kan göra småjusteringar, visserligen ser man ju lite i displayen i kameran men inte alls på långa vägar som nu vilken järnkoll man får. Problemet är att nu får man dra iväg och köpa ett grafik-kort och en skärm till som går att kalibrera. Det här börjar likna då jag hade häst, hästen var det billigaste det runt omkring kostade mer.
Men roligt är det.

Tack för alla som hjälp till och speciellt Tibor för den hjälp jag fick.


Michael
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.