Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon D30

Produkter
(logga in för att koppla)

ATWA

Ny medlem
Hej!

Är hyffsat ny, köpte min Canon D30 för endast några dagar sedan.

Är mycket nöjd med den.

Vill veta om man kan få fram bild i Displayen?`
alltså om man kan se bilden i display innan man tar?


Tacksam för svar!
Mvh stefan Mattsson
 

Bilagor

  • misk.jpg
    misk.jpg
    15.4 KB · Visningar: 316
Nej du!

Tyvärr! På digitala systemkameror kan man inte se bilden på displayen innan den är tagen. Tycker mig minnas att det beror på att spegeln är "i vägen". Men jag kan minnas fel också, är inget tekniskt geni direkt....vill meswt bara fotografera.
 
Egentligen beror det på att slutaren är i vägen; och det är därför man har en spegel.
Sensorerna är inte gjorda för att kontinuerligt mata ut data som i kompakterna.
 
Okej!

Tack då vet jag det!
Men är iaf. syper nöjd med min kamera!
synd bara att batteri tiden är så dålig..

Vet någon vart man köper billiga batterier?

Komentera gärna bilden!

Mvh stefan
 
ATWA skrev:
synd bara att batteri tiden är så dålig..
Hur många exponeringar får du ut på en laddning? Brukar väl vara ett antal hundra i normalfallet, beroende på hur kameran är inställd.
Vet någon vart man köper billiga batterier?
http://www.zebramedia.com/ är ett av de ställen som brukar omnämnas i positiva ordalag här på fotosidan.se
Komentera gärna bilden!
Tycker att bilden ovan är bildmässigt bättre än den du har på trädboan i ditt galleri. (Bilden i galleriet har väldigt mycket tråkiga slagskuggor.) Men det ser ut som om du har klet på linsen eller nå't. D30:an brukar prestera bättre än så.

/Thomas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.