Ezekiel
Medlem
Canon kan göra kameror, det ger jag dem, men vad det gäller systemet kring deras cashback blir man bara genuint besviken. Jag börjar seriöst undra om de verkligen vill man ska deltaga i kampanjen, de har ju gjort det så mycket svårare än vad det bör vara känns det som.
De la nyligen till ytterliggare n blankett man var tvungen att skicka med? Varför, det funkade ju tydligen utan den tidigare, så varför kommer behovet att begära den nu för?
Varför säga att man bör ha sina pengar inom 5 veckor när de uppenbarligen inte klarar hålla det tempot. Att ringa efter hjälp är uteslutet, deras telefontjänst kan inte svara på några frågor, och kameraförsäljaren hänvisar en att ringa till canon. Trevligt kretslopp, man kan lätt springa några varv utan att få några svar. Varför ska man behöva skeppa skiten till Irland? Kunde man inte skicka det till Canon i Sverige och de sköter vidare leverans?
Jag planerar att få mina 900 kronor tillbaka på kameran jag köpte, men det ser numera mörkt ut. Därför ber jag om lite hjälp, då Canons telefontjänst vid tre tillfällen inte kunnat ge några svar, inte heller visat något intresse att finna dessa till ett senare tillfälle.
Mitt problem i några väldigt enkla steg…
1. Endast 30D kamerhuset var slut när jag beställde. Jag fick 17-85 kitet, så numera stämmer inte mitt kvitto med streckkoden på min kartong? Hur löser jag detta anser ni kloka fotografer på detta forum? Canon visste i alla fall inte hur jag skulle göra, de föreslog att jag chansade och hoppades på att det skulle bli rätt, i annat fall att den som läste och bekräftade brevet och uppgifterna var på gott humör.
2. Vilken anmälningsblankett snackar canon om? http://canonlensacc2007.onlinerebates.com/main.aspx Konceptet är ju luddigt som aset själv, och Canon själva föreslog att jag struntade i blanketten, då de själva inte kunde svara exakt på vilken blankett som skulle med.
Det ser tyvärr ut som om jag får chansa på hur jag ska göra angående streckkoderna. Blanketten på punkt 2 får jag strunta i, den vet jag inte vilken den är tyvärr.
För att summera är jag mycket, mycket besviken på canon och hur de bedriver denna kampanj. Mest besviken är jag dock på deras kundservice som är den sämsta jag någonsin upplevt.
PS. Någon som har en aning hur många frimärken man ska slicka på för att brevet ska orka hela vägen till Irland?
Tacksam för svar på mina frågor, speciellt fråga ett som håller mig sömnlös. Någon kanske har suttit i samma sits och vet hur slipstenen ska dras.
Ha en fortsatt trevlig sommar...
// Jon
De la nyligen till ytterliggare n blankett man var tvungen att skicka med? Varför, det funkade ju tydligen utan den tidigare, så varför kommer behovet att begära den nu för?
Varför säga att man bör ha sina pengar inom 5 veckor när de uppenbarligen inte klarar hålla det tempot. Att ringa efter hjälp är uteslutet, deras telefontjänst kan inte svara på några frågor, och kameraförsäljaren hänvisar en att ringa till canon. Trevligt kretslopp, man kan lätt springa några varv utan att få några svar. Varför ska man behöva skeppa skiten till Irland? Kunde man inte skicka det till Canon i Sverige och de sköter vidare leverans?
Jag planerar att få mina 900 kronor tillbaka på kameran jag köpte, men det ser numera mörkt ut. Därför ber jag om lite hjälp, då Canons telefontjänst vid tre tillfällen inte kunnat ge några svar, inte heller visat något intresse att finna dessa till ett senare tillfälle.
Mitt problem i några väldigt enkla steg…
1. Endast 30D kamerhuset var slut när jag beställde. Jag fick 17-85 kitet, så numera stämmer inte mitt kvitto med streckkoden på min kartong? Hur löser jag detta anser ni kloka fotografer på detta forum? Canon visste i alla fall inte hur jag skulle göra, de föreslog att jag chansade och hoppades på att det skulle bli rätt, i annat fall att den som läste och bekräftade brevet och uppgifterna var på gott humör.
2. Vilken anmälningsblankett snackar canon om? http://canonlensacc2007.onlinerebates.com/main.aspx Konceptet är ju luddigt som aset själv, och Canon själva föreslog att jag struntade i blanketten, då de själva inte kunde svara exakt på vilken blankett som skulle med.
Det ser tyvärr ut som om jag får chansa på hur jag ska göra angående streckkoderna. Blanketten på punkt 2 får jag strunta i, den vet jag inte vilken den är tyvärr.
För att summera är jag mycket, mycket besviken på canon och hur de bedriver denna kampanj. Mest besviken är jag dock på deras kundservice som är den sämsta jag någonsin upplevt.
PS. Någon som har en aning hur många frimärken man ska slicka på för att brevet ska orka hela vägen till Irland?
Tacksam för svar på mina frågor, speciellt fråga ett som håller mig sömnlös. Någon kanske har suttit i samma sits och vet hur slipstenen ska dras.
Ha en fortsatt trevlig sommar...
// Jon