Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon AF/Objektiv/Sigma

Produkter
(logga in för att koppla)
Bäätre att leka först

Jag skulle nog ge rådet att leka lite med de billigare zoomarna. Tids nog när man lärt sig att hantera kameran mer manuellt, då kan man satsa på att köpa fast optik. När jag själv är på resande fot har jag alltid zoomoptiken på (28-105), den får duga då. Är det mer planerad fotofrafering åker 50/1,4 gluggen på eller något av telena. Fast jag skulle defenitivt inte ha något emot att äga ett Sigma 70-210/2,8 APO.

Zion skrev:
Så då bara en till fråga: Vad köper man för blixt, bör man köpa begagnat? Tipsa mig gärna både till eos300 och dynax 5... Gärna priser också så man vet. :)

För min till känner jag mig mycket tillfredsställd med alla svar jag fått gällande objektiv. Min lycka skulle vara fullkomlig om nån kunde svara på ovanstående citat... :)

Att ha en 50mm och ta några steg fram å bak kan inte jämföras med att ha en vidvinkel monterad...
Det är inte bara att ta några steg bak för att få med allt, vidvinkel ger andra effekter också.

Zion skrev:

För min till känner jag mig mycket tillfredsställd med alla svar jag fått gällande objektiv. Min lycka skulle vara fullkomlig om nån kunde svara på ovanstående citat... :)

Tjaaaa... Till de nyare kamerorna finns det ju Canons EX serie, men de kostar nästan lika mycket som kamerahuset.

Soligor Mz-400AF har mycket, bla ledbart huvud i alla riktningar. Dock har den endast TTL, men det räcker förmodligen för dig. Utan att komplicera det alltför mycket.
995:- hos cyberphoto.

Annars har scandinavian en sunpak 440AF som är typ likadan blixt som soligoren för 1200:-

och så har vi den lite mer avancerade Sunpak 4000PZ 1500:-

Begagnat, jovisst men eftersom det är en ny kamera så kommer du inte att ha alla funktioner på blixten som du har på kameran, men som sagt TTL-blixt borde räcka långt till dig. Då funkar en välhållen Canon EZ 420/430 bra...typ 800-1000:- begagnad, men den är riktigt bra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar