Annons

Canon A520

Produkter
(logga in för att koppla)

DNordberg

Medlem
Tjena, är ett cirka ett halvår sedan jag fick kameran, kanske mer.. inte riktigt säker, aja hursomhelst så har jag några frågor.

Har börjat lära mig mer och mer nu och hur man fotar osv. (Fan, användarhandboken för kameran var ju bra!)

Aja skitsamma. Har några frågor om ISO tal. På min kamera så är max ISO tal man kan ha 400 och lägsta 50, annars auto då..

Men, vad har man ISO talen till? Jag har fått uppmaningar att alltid använda så lågt ISO tal som möjligt, och det tror jag faktiskt på eftersom jag häromkvällen tog kort i mörker och testade iso talet 400 på samtliga kort och ALLA blev suddiga/korniga. Men sen läste jag i någon tråd på denna sidan om någon snubbe som skulle köpa kamera, han stod mellan A520 och någon annan kamera, men han undrade om det var värt att köpa en A520 eftersom den Bara hade ISO 400 som högst, då undrar jag liksom, vad har man ISO talen till? om ni fattat frågan.. Om bilderna bara blir suddiga av höga ISO tal och folket säger att man ska ta kort med så lågt ISO tal som möjligt, vad har man då höga till?

Btw, man ska väl använda lång slutartid utan blixt för att få bra bilder på kvällen, oavsett vad motivet är?

Och, någon som vet varför min lins inte öppnar sig helt när jag startar kameran? får peta lite med fingret för att få upp den, och nej batterierna var helt nya :/


äm ve hå


Edit* Vad har man massa megapixlar till? spelar det någon roll om man har 3mp eller 7mp? Jag menar, mer pixlar gör väl bara så att man kan ta bilder med mycket större upplösning, kan zooma mer och får helt enkelt plats med mer på skärmen? Men kvaliten är väl den samma?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.