Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 7d

Produkter
(logga in för att koppla)

Jamespkulle

Aktiv medlem
Hej har haft min Canon 7d....Nu ett tag ........min fråga är jag fotar mkt fågel.......men jag tycker att Autofokus inställ.......är knepig....har kört med 40d innan och även markIIN.....men med 7d...så tycker jag att fokus blir knepig med alla dessa punkter när man kör på automatik på kamera....något tips?

Din fråga är så ruskigt otydlig så det enda jag kan svara dig är att ändra fokusinställningarna och antalet fokuspunkter tills det funkar bättre.

Läs även i manualen, allt står där.

/ Magnus

Hej har haft min Canon 7d....Nu ett tag ........min fråga är jag fotar mkt fågel.......men jag tycker att Autofokus inställ.......är knepig....har kört med 40d innan och även markIIN.....men med 7d...så tycker jag att fokus blir knepig med alla dessa punkter när man kör på automatik på kamera....något tips?

Om du ska fotografera sittande fågel är det bäst att använda bara en enda, manuellt vald, fokuspunkt.

Petter ...

...och flyger dom kan du välja en zon eller en punkt med hjälppunkter. Vilken zon eller punkt beror på komposition. Och AI servo såklart.

ANNONS