ANNONS
Annons

canon 7d vs Canon mark III

Produkter
(logga in för att koppla)

Jamespkulle

Aktiv medlem
Hej ......Funderar på att köpa Kamera En 7d Eller en Beg MarkIII.........
Tiitar man spec så är det väldigt lika........Vad har ni för tips?
Brukar vara bra svar här.......

MVH Peter

Jag har en EOS 7D och har testat EOS 1D MK III.

Kan säga att jag älskar min EOS 7D, den är extremt snabb, har mycket bra LCD med mineralglas (istället för plast), massor med inställningsmöjligheter etc, utmärkt AF och sist men inte minst, det är den bästa APS-C kameran jag har ägt (har ägt 350D/40D/50D). Jag har även köpt ett batterigrepp (BG-E7) och med det så är kameran grymt skön att hålla i (t.o.m skönare än EOS 1D MKIII).

Vad ska använda kameran till? Tror du att dina bilder bilder kommer att bli väsentligt mycket bättre med EOS 1D MKIII? Personligen tycker jag att 1D-husen är för tunga och klumpliga.

Med EOS 7D så kan du även använda EF-S optik, bland annat det utmärkta EF-S 17-55 2.8 IS samt det nya EF-S 15-85 3.5-5.6 IS som har fått fin kritik i olika tester.

Inte alltid lätt val

Hej ......Funderar på att köpa Kamera En 7d Eller en Beg MarkIII.........
Tiitar man spec så är det väldigt lika........Vad har ni för tips?
Brukar vara bra svar här.......

MVH Peter

Vill du ha en kamera med väldigt säker och snabb AF (ifall den inte lider av 3:an babysjuka) så ska du välja MKIII.

Vill du ha en kamera som är duktigt tätad mot fukt och regn så välj densamma (även om 7:an är ganska bra tätad).

Vill du inte ha en tung kamera välj 7D (grym skillnad)

Vill du kunna croppa hårt med ISO upp till 800 välj 7D

Vill du ha en lätt, smidig kamera med bra af (om än nervös vid vissa motiv och tillfällen) välj 7:an

Vill du ha möjligheten att filma HD så välj 7:an

Vill du ha möjlighet att kunna få AF upp till F8 (t.ex . ett 5,6 -objektiv med 1,4 converter) så är valet endast 1DMKIII.

Det var några stolpar att luta sig mot. valet är inte enkelt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar