Tonyeagle
Aktiv medlem
Tyvärr
precis detta gjorde jag men det hjäpte inte ändå! Verkar som om verskstäderna inte har full kontroll! Nästa gång är väl man tvungen att åka upp själv för att övervaka processesen, det suger verkligen!!! Hade Nikon haft samma teleutbud (läs 400/5,6) och 500/4 med samma pris så hade jag bytt system för länge sedan!!!!!!!!
Om Canons verkstäder inte förmår hitta felfokus ska du göra som beskrivits. Sätt upp en någorlunda godkänd testbed, det behöver inte vara mer komplicerat än att fota ett fokustestpapper (finns flera på nätet) i 45 grader. Se till att du förstått hur stora fokuskorsen är (även vid spotfokus går de utanför markeringarna i sökaren). Ta bilderna på stativ, och använd sedan kontrastfokus som aktiveras med Liveview och ta jämförelsebilder. Nu har du skapat bevis som skulle hålla i en rättssal, ingen verkstad kan då säga att du har fel.
Vid mina få kontakter med intervision här i sthlm (enbart tfn så här långt) så verkar dom mycket hjälpsamma, har dock inte behövt bråka ännu.
Köper du en kamera för 15K+, objektiv för det dubbla är det klart att grejjorna ska funka ihop. Trist bara att det verkar som man får göra en hel del själv ibland för att få problemen lösta.
precis detta gjorde jag men det hjäpte inte ändå! Verkar som om verskstäderna inte har full kontroll! Nästa gång är väl man tvungen att åka upp själv för att övervaka processesen, det suger verkligen!!! Hade Nikon haft samma teleutbud (läs 400/5,6) och 500/4 med samma pris så hade jag bytt system för länge sedan!!!!!!!!