pergardebrink
Aktiv medlem
Jag har idag en gammal 300D som jag haft sedan 2004 nånstans, och jag tycker att det börjar bli dags att uppgradera sig (kan kanske inte riktigt motivera det fullt ut, men jag tycker 300D är plastig, AF-systemet fallerar ofta (och få fokuspunkter), dålig prestanda vid höga ISO-tal osv)... Och att då hoppa till 550D eller 50D känns som ett "för litet" steg så att jag hellre lägger till lite extra och går på 7D...
Dock har jag svårt att överhuvudtaget motivera uppgraderingen för min fru så om jag nu lyckas så kommer det troligen enbart vara ett nytt hus som kommer inhandlas och därför får jag (för tillfället) nöja mig med mina befintliga tillbehör.
Hur mycket kommer då de gamla grejjerna begränsa möjligheterna med en 7D? Vad bör jag uppgradera först isåfall när jag lyckas få igenom det med frugan? . Mitt 35mm är det jag använder mest.. Hur presterar det ihop med en 7D?
Utrustning:
Canon Speedlite 430EX
2st*Elincrome D-lite2
Canon EF 50mm f/1.8 II
Canon EF 35mm f/2 (sitter på kameran typ 99% av tiden
Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro
Canon EF-S 18-55 f/3,5-5,6
Dock har jag svårt att överhuvudtaget motivera uppgraderingen för min fru så om jag nu lyckas så kommer det troligen enbart vara ett nytt hus som kommer inhandlas och därför får jag (för tillfället) nöja mig med mina befintliga tillbehör.
Hur mycket kommer då de gamla grejjerna begränsa möjligheterna med en 7D? Vad bör jag uppgradera först isåfall när jag lyckas få igenom det med frugan? . Mitt 35mm är det jag använder mest.. Hur presterar det ihop med en 7D?
Utrustning:
Canon Speedlite 430EX
2st*Elincrome D-lite2
Canon EF 50mm f/1.8 II
Canon EF 35mm f/2 (sitter på kameran typ 99% av tiden
Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro
Canon EF-S 18-55 f/3,5-5,6