Annons

Canon 7D med mina gamla prylar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ni glömmer det viktigaste argumentet. Specifikationer i all ära men huvudorsaken att du skulle köpa en 7D är ju att man blir glad av att leka med nya prylar, intressen kan få ny glöd, du mår helt enkelt bättre.

Vilken fru vill inte ha en glad, upprymd, lekfull man :)

Skulle det inte bita kan du ju alltid köra den gamla klassikern. Ge dig, säg att kamerabytet får vänta. Sen efter en liten tid när allt har lagt sig (2-3 mån) så råkar den gamla kameran ut för en "olycka" ;)
 
Nu är kameran beställd inkl. batterigrepp, minneskort och extra batteri!

Har t.om. fått frugan att "inte bli arg" över att jag kanske t.om slänger till en kompletteringsbeställning på ett Canon 24-105 4L IS USM !?... "Vilken fin 30-årspresent jag kommer få" var hennes svar... ;)

Glad idag! ;)
 
Haha.. vilken fantastiskt rolig kamera (har haft den i några få dagar nu)!

Förutom alla nya funktioner jämfört med den gamla 300D så gillade jag verkligen videofunktionen! Det var verkligen skoj eftersom den uppmuntrar till lite mer kreativitet (större kontroll över bild) än vad jag upplever en vanlig konsumentvideokamera gör (har en Canon HV-30 men har aldrig känt någon "kreativitet" flöda direkt utan mer enbart dokumenterat sonens uppväxt rakt upp och ner)...

Dock behöver jag nog ett objektiv med tystare fokusmotor eftersom den jag har på t.ex. mitt Canon EF 35/2.0 låter så mycket att det var omöjligt att köra annat än manuellt fokus (lite knepigare att filma då, men ger såklart maximal kontroll)....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.