johann1983
Aktiv medlem
Samma premisser som Canon 5D Mark II's filmtråd gäller.
Hur har det gått för er?
Har det blivit något filmande med 7D?
Hur har det gått för er?
Har det blivit något filmande med 7D?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
De filmer jag tog i HD är gigantiska och lite bökiga att spela upp. Funkar bra på vissa datorer, på andra hackar det och vill inte trots nedladdning av olika spelare och trixande med inställningar.
Trixet är att konvertera dom till något annat filformat så blir det lite lättare. En konverterare som rekommenderas av 5DmkII-folket är MPEG Streamclip, www.squared5.com.
Den är smidig och gratis. Kvaliteten får någon insatt uttala sig om, men jag tycker att det ser bra ut. Philip Bloom på Canon CPN har tipsat om den.
Idag var jag i SALK hallen och lirade lördagstennisen med gubbarna. Samtidigt pågick någon form av flick-elit matcher. Hade med mig kameran och filmade lite. Använde mitt 17-55 2.8 och automatiska inställningar för exponeringen, 1280 x 720 och 50 b/s. Jag måste säga att resultatet blir ju helt lysande bra! trots att hallen inte är en av de ljusaste.
Jag är verkligen helnöjd med hur filmningen fungerar på 7D, klart användbart!
Kör upp det på Vimeo så får vi se om vi andra håller med dig om att det blev klockrent
Hur körde du fokuseringen? autofokus eller manuell?
Jag tog ett par korta snuttar på semestern i Spanien.
Det gav mersmak, men som sagt, det kräver lite planering för att bli bra.
De filmer jag tog i HD är gigantiska och lite bökiga att spela upp. Funkar bra på vissa datorer, på andra hackar det och vill inte trots nedladdning av olika spelare och trixande med inställningar.
Skall definitivt göra lite mer försök innan jag ger upp! .
I VLC player finns det en inställning som får mina filmer att flyta på som smör i solsken.
Gå in i verktyg sen inställningar. Gå in bland inmatning och kodekar.Scrolla ner till skip loop filtering for h.264 decoding, välj ALLA eller always på engelska.
Detta är fantamej det enda som funkat när jag velat spela upp mina 5d mark 2 filer i ursprungsformat.
Japp, vimeo konverterar dessutom filmerna till 25p om det jag läst stämmer.