Ja, packningen denna resa blir spännande. Har redan insett att det är dottern som kommer ha mest packning av oss och då får hon ändå inte ens ha någon packning med sig (hennes kvot är redan upptagen av barnvagnen och bilbarnstolen).
Hamdbagaget är mest spännande, inte tusan skickar jag datorn eller kamerautrustningen i incheckat bagage så det måste givetvis beredas vikt och utrymme. Men sen behöver dottern ganska mycket grejer för en flygning över Atlanten, det blir ju som sagt var ganska många timmar från dörr till dörr och antalet klädesplagg, blöjor, mat och leksaker uppgår till en gigantisk väska. Det blir spännande att se hur vi ror detta i land! ;-)
Vi får nog rikta in oss på minimalism denna resa när det gäller all packning för att få det hela att går runt, för någon gigantisk kombi och släpkärra har vi inte tillgång till. ;-)
Gällande objektivfrågan så får det nog bli så att jag avvaktar ev. testresultat för såväl 15-85:an som 18-135:an och sen får jag helt enkelt försöka känna på objektiven live i New York och så även förhoppningsvis kamerahuset och därefter se hur sakerna känns tillsammans och hur kameran ligger i handen.
Men all tänkbar input tas gärna emot, det är ju ändå lite mer än 2 veckor kvar innan det är dags att slå ihop resväskan och ge sig av.