Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon 700D vs Nikon D5300
- Trådstartare sasoki
- Start datum
Fredrik AVT
Aktiv medlem
Båda är bra och överlag ganska lika i prestanda. Samma gäller även de medföljande kitobjektiven. Nikon har en något bättre sensor då det gäller att fånga detaljer i skuggorna vid bra ljus (låga ISO). Detta märker man nog mest av bara om man antingen efternehandlar i datorn eller kör "active D lighting". Många kommer emellertid inte att lägga märke till skillnaden om man bara plåtar på och kör JPEG. Skillnaden handlar nog mer om priset för stunden och hur de känns i handen. Det bästa tipset är att klämma och känna. Man bör även i den prisklassen fundera på motsvarande Pentax som erbjuder mycket kameraprestanda för pengarna. Just nu är Pentax KS-1 och K-3 väldigt prisvärda. Ffa Canon, och i mindre mån Nikon, kan vara något bättre om man vilm filma.
Senast ändrad:
Imonfire
Aktiv medlem
Hej!
Vilken kamera rekommenderar ni mig? Canon 700D eller Nikon D5300?
Tack för alla svar
Valde mellan dessa jag med, blev 700D för mej, den hade i mina ögon bättre skärm, med touch vilket är väldigt bekvämt, men annars är dom nog rätt lika, så den som känns bäst, kommer av att vara bäst