Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 60d NY eller 5D mark II Begagnad?

Produkter
(logga in för att koppla)

kgkb

Medlem
Hej har beställt en ny 60D , men hittade en begagnad 5d markII för nio tusen! Vågar man köpa begagnat? Alltså det är ju en känd butik! Vad tror ni ?
 
Hej har beställt en ny 60D , men hittade en begagnad 5d markII för nio tusen! Vågar man köpa begagnat? Alltså det är ju en känd butik! Vad tror ni ?

Tveksamt, tror nog att 5Dmark II är en bättre kamera,men begagnat är ju alltid begagnat. Kanske du skall be butiken kolla upp hurmånga exponeringar kameran gått innan köp.Personligen föredrar jag fullformat framför DX.
 
Tack för alla svar, den är skickad idago ch jag får den nog imorgon. Ser fram emot det då jag haft en 550D innan. Men idag på deras sida så kom en dyrare 5D mark ii ut, antar att den har mindre exp. Jag vet inte, jag blir nog jävligt nöjd med denna iaf! =)
 
Tack för alla svar, den är skickad idago ch jag får den nog imorgon. Ser fram emot det då jag haft en 550D innan. Men idag på deras sida så kom en dyrare 5D mark ii ut, antar att den har mindre exp. Jag vet inte, jag blir nog jävligt nöjd med denna iaf! =)

Vilken sida var det? Du skriver "känd butik" men jag tycker mig ha bra koll på alla seriösa handlare och deras begagnat-avdelning.

Rajala månne? Inte för att dom är "kända" på ett bra sätt..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.