tehav
Ny medlem
Hej!
Min första post.
Verkar vara en grymt trevlig sida.
Jag är lite ambivalent vad gäller att skaffa en 5D mkII.
Har för tillfället en Canon 550D + 50 mm f/1.2 & 24 mm f/2.8.
Köpte egentligen 50 mm för att jag senare skulle använda det med en fullformat som jag länge övervägt att skaffa. Föredrar 50mm utan x1,6 cropfaktor.
Fotograferar mycket i företaget och har ett behov av en kamera som ger mig bättre kontroll över skärpedjupet och fungerar bättre med högre isotal. Får även köpa för ett relativt förmånligt pris i företaget.
Nu står det mellan att skaffa 5D mk II _eller_ ett 16-35 II f/.2.8 till min 550D och sedan köpa 5D mk3 när den kommer. Om jag skaffar en mkII nu finns kanske möjligheten att senare sälja den vidare.
Hur mycket skiljer sig 5D mkII från 550D? Någon som har/haft båda?
Köpa eller vänta?
Tack på förhand!
Min första post.
Verkar vara en grymt trevlig sida.
Jag är lite ambivalent vad gäller att skaffa en 5D mkII.
Har för tillfället en Canon 550D + 50 mm f/1.2 & 24 mm f/2.8.
Köpte egentligen 50 mm för att jag senare skulle använda det med en fullformat som jag länge övervägt att skaffa. Föredrar 50mm utan x1,6 cropfaktor.
Fotograferar mycket i företaget och har ett behov av en kamera som ger mig bättre kontroll över skärpedjupet och fungerar bättre med högre isotal. Får även köpa för ett relativt förmånligt pris i företaget.
Nu står det mellan att skaffa 5D mk II _eller_ ett 16-35 II f/.2.8 till min 550D och sedan köpa 5D mk3 när den kommer. Om jag skaffar en mkII nu finns kanske möjligheten att senare sälja den vidare.
Hur mycket skiljer sig 5D mkII från 550D? Någon som har/haft båda?
Köpa eller vänta?
Tack på förhand!