Annons

Canon 50/1.8 billigt i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du kan vänta till i morgon (måndag) så säljer Fotokungen på Kocksgatan den för 1.045:-.

Hälsningar,

//tobias

På en DSLR med 1,6 crop är det det perfekta porträttobjektivet (åtminstone det klart mest prisvärda).

Dessutom ljusstarkt nog för att kunna ta bra bilder i skenet av ett stearinljus (om man skruvar upp till ISO800).

Tusenlappen är nog den mest välinvesterade man kan tänka sig.

//tobias

Ljusstark, bra skärpa, snygg bokeh, men slö AF och ljudlig, tveksam (minst sagt) byggkvalitét.
friman skrev:
På en DSLR med 1,6 crop är det det perfekta porträttobjektivet (åtminstone det klart mest prisvärda).
Jag tycker tamrons 28-75/2.8 är betydligt mer prisvärt..en massa brännvidder i ett och samma objektiv, dessutom klart bättre byggkvalitét...bildkvalitén är helt i paritet med 50/1.8:an.

sagan skrev:
Jag tycker tamrons 28-75/2.8 är betydligt mer prisvärt..en massa brännvidder i ett och samma objektiv, dessutom klart bättre byggkvalitét...bildkvalitén är helt i paritet med 50/1.8:an.

Du jämför äpplen och päron. Tamronobjektivet både väger och kostar nästan 4 gånger så mycket. För övrigt kan jag hålla med dig om att det också verkar vara ett prisvärt objektiv.

//tobias

Jag jämför två utmärkta porträttobjektiv och jag anser att tamrons ger mest för pengarna (är mest prisvärd)..bara min åsikt.

Men 28 blir ändå inte så värst vidvinkligt på min kamera med crop 1.6, så jag tror det får bli ett 50/1.8 och efter lite sparande även ett 17-40/4L.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar