Annons

Canon 450D fråga

Produkter
(logga in för att koppla)

von_skunck

Medlem
Hej !! Köpte mig en 450D till semestern + en Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM. Fast min fråga är säkert lite "knäpp" men jag undrar om klick ljudet i kameran enbart är mekaniskt eller om man på något sätt kan få den tystare. Inte för att den låter mer än någon annan kamera men det är lite irriterande när man lyckats komma nära någon fågel/djur.

Mvh Lars
 
Hej !! Köpte mig en 450D till semestern + en Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM. Fast min fråga är säkert lite "knäpp" men jag undrar om klick ljudet i kameran enbart är mekaniskt eller om man på något sätt kan få den tystare. Inte för att den låter mer än någon annan kamera men det är lite irriterande när man lyckats komma nära någon fågel/djur.

Mvh Lars
menar du slutaren? om så är det mekaniskt
 
Kanske ocskå ska tilläggas att iaf jag upplevde knastret från bildstabilisatorn i 70-300IS som oerhört ljudligt när jag jämför med ultratysta 18-55IS eller numer också 24-105IS

(Grattis till en förträfflig kamera förresten, vi har samma kit :)
 
Verkar vara så att optik med längre brännvidd låter mer. Min EF 70-200 mm f/4L IS USM väsnas mer än EF 24-105 mm f/4L IS USM gör.
 
Kanske ocskå ska tilläggas att iaf jag upplevde knastret från bildstabilisatorn i 70-300IS som oerhört ljudligt när jag jämför med ultratysta 18-55IS eller numer också 24-105IS

(Grattis till en förträfflig kamera förresten, vi har samma kit :)

Hej Frak !!

Så du slipper ora dig min 70-300IS har precis samma konstiga ljud. Låter ungefär som ett sandkorn kommit in i optiken. Detta måste ha med storleken på objektivet som får AF att "knastra" lite, gissar jag på :)

Mvh Lars
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.