Eeros
Aktiv medlem
Danlo skrev:
Kul att du tar kort, jag tar bilder.. Har du några kort uppladdade ?
Jag tar inte heller kort, jag tar bara kontanter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Danlo skrev:
Kul att du tar kort, jag tar bilder.. Har du några kort uppladdade ?
fhe skrev:
Huruvida sökarbilden blir större är rätt omöjligt att säga baserat på de bilder som finns men att spekulera om att man skulle försöka komma ikapp konkurrenterna på den punkt där man hela tiden får höra att man är sämre känns inte allt för långsökt.
Eeros skrev:
Jag tar inte heller kort, jag tar bara kontanter.
Nu har jag förvisso ingen 30D men jag blir ändå rätt avundsjuk när jag får tillfälle att fota med t.ex D80.fjalstal skrev:
Fast är det egentligen så att sökaren på 30D är OK, men sämre än något som är riktigt bra? Jag har inte riktigt hängt med i det där om jag ska vara ärlig.
HåGe skrev:
Jag ber om ursäkt. Visste inte att du är dyslektiker.
PMD skrev:
Förkortningar av den typ som har nämnts tycker jag passar i s.k. "instant messaging", dvs chatsystem och liknande. I forum som detta har man både tid och möjlighet att skriva ett korrekt språk. Det är inte bråttom att få iväg ett svar inom sekunder.
Damocles skrev:
Större sökare vore ju inte dumt om de kunde fixa.
Om du inte har tid att svara just nu så kan du ju alltid vänta till i morgon och göra det då. Med lite planering så kan man alltid skaffa sig mer tid till saker.fjalstal skrev:
Håller inte med alls. Vad vet du om vilken tid och möjlighet jag har?
PMD skrev:
Om du inte har tid att svara just nu så kan du ju alltid vänta till i morgon och göra det då. Med lite planering så kan man alltid skaffa sig mer tid till saker.
Snellu skrev:
Får hoppas att bruset blir i stil med MkIII och AF vid bl 8 skulle ju också vara kul.
mater skrev:
Ursäkta en kanske dum fråga, men vad menas med "AF vid bl 8"?
fjalstal skrev:
Hur extra dyrt är det egentligen att tillverka en riktigt bra sökare? Att just det missas verkar trots allt lite skumt om det nu är små kostnader det rör sig om.
StaffanW skrev:
Om objektivet har bländare 8 som största bländaröppning fungerar sällan Autofokusen (AF). Hos Canon klara bara 1D-serien av att fokusera med tex 70-200/4L IS + 2x telekonverter (blir då motsvarande bländare 8).
BugEyes skrev:
Ett problem är att sökarprismat blir större och konkurrerar om samma utrymme som den inbyggda blixten.
Ingen av kamerorna med stor sökare (1D..., 1Ds.., 5D) har inbyggd blixt.
Visst. De gör dock att färre människor läser vad du skriver. Om meningen med att skriva i ett forum är att andra ska läsa ens texter så lönar det sig att vara noggrann, men om man bara skriver för att det känns bra att se sina egna texter på webben så kan man ju strunta i det.fjalstal skrev:
Lite skrivfel sänker inte världen