Annons

Canon 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Re: Re: AF?

Snellu skrev:
Har inte 5D också 9 AF sensorer men någonslags "osynliga" hjälpsensorer? Kan det bli något liknande kanske?

Hur funkar annars 5D AF då, bättre än 30D?

Jag har använt Eos 5D och Eos 30d parallellt vid sportfoto och följande autofokus och upplevde Eos 5D som aningen snabbare, trots att Eos 30D ska ha högre bildfrekvens...

Med en ny processor och bättre AF kan säkert 40D hålla full hastighet även vid följande autofokus.
 
Re: AF?

JanOlofHärnström skrev:
Om autofokusen fortfarande har nio sensorer, hur kan man då förbättra den?
Kan en ny processor t.ex öka prestandan vid följsamhet?
Sensorns maximala känslighet är ju en sak, men det är ju algoritmerna som faktiskt styr vad kameran gör med datan från sensorerna och hur den ska reagera på denna data, så det går att optimera en hel del. Och om bara sensorerna går att läsa ur oftare så kommer en snabbare processor medge en snabbare urläsning och behandling av datat för autofokusen.

Sedan skader det ju inte att göra som på 5D där de använder hjälpsensorer som är aktiva i följande läge. Oavsett om dessa är valbara och upplysta i sökaren eller inte.
 
Hej!

Någon som vet hur länge det brukar ta för Canons XXD modeller att komma ut i handeln efter lanseringen, och brukar dom gå att få tag i eller blir det lika svårt som med MK III?

Mvh Matias
 
Det brukar gå fortare med denna porduktklass, jag gissar på att de första kommer sep-okt. Kö kommer det att bli, men den kommer att averkas fortare.
 
De första kamerorna i klassen dyker troligen upp väldigt tätt inpå släppet, men det kan nog dröja en månad eller så innan de börjar rulla på.

350D hade de till exempel lagt upp lager på innan då de väntat sig en stor försäljning innan, men segmentet med 20D/30D/40D brukar inte alls vara lika säljstarkt överlagt.

Det sagt, Året som 20D lanserades hade jag den redan under Augusti.
 
hysteri

vem bryr sig om 40 d jag har bokat 80 d release nån gång under framtiden har köpt en 5d skiter väl i om det kommer en 6d lr 7d kameror har blivit nån slags hysteri hos dom stora kameratillverkarna jag skall använda min 5d tills den flagnar bort jag är nöjd kan ju inte byta kamera som man byter kalsingar kan ju tro att det gått mode i å med å vara sist med den senaste modellen av allt frågan är bara var det skall sluta pixel hysteri å antiskak det börjar bli patetiskt det här !!
 
Re: hysteri

steve eilertsen skrev:
vem bryr sig om 40 d jag har bokat 80 d release nån gång under framtiden har köpt en 5d skiter väl i om det kommer en 6d lr 7d kameror har blivit nån slags hysteri hos dom stora kameratillverkarna jag skall använda min 5d tills den flagnar bort jag är nöjd kan ju inte byta kamera som man byter kalsingar kan ju tro att det gått mode i å med å vara sist med den senaste modellen av allt frågan är bara var det skall sluta pixel hysteri å antiskak det börjar bli patetiskt det här !!
Ta det lugnt Steve. Du får gilla din 5D och fota med den så länge du vill.
Kameratillverkarna har full koll på hur prylkåta vissa av oss är.
Jag är lite sugen på den nya kameran eftersom jag hoppade över 30D och istället köpte en beg. 20D. Fast jag tycker fortfarande att det är en bra kamera
 
Re: hysteri

steve eilertsen skrev:
vem bryr sig om 40 d
Du har rätt, köp ett par punkter eller kommatecken istället.
Andra kanske har kameror som håller på att vittra sönder och känner att det skulle vara kul med något nytt, de kan väl få bry sig även om du inte gör det?
 
Re: hysteri

steve eilertsen skrev:
vem bryr sig...

Jag som står i begrepp att köpa, bryr mig!

Fördelen med både tv och internet är att om man ser/läser något man stör sig på kan man alltid stänga av eller "bläddra" vidare! ;-)

// Niklas
 
Steve, varför spiller du din tid på att läsa denna tråd? Och varför spiller du både din och vår tid med att skriva ditt inlägg om att du inte är intresserad av denna tråd?

Jag tänker uppgradera under de närmaste månaderna och är därför intresserad av mer eller mindre sakliga inlägg.... och jag är oerhört intresserad av om det nya huset blir vädertätat, får 6,5 eller 5 bilder per sekund eller bättre autofokus.
 
Senast ändrad:
fredrik

ja din framtida kamera har nog både kommatecken å punkter vänta tills digitalkameran är död sitta här å kommentera svenska prova å fotografera istället å lev på det som finns !!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.