JanOlofHärnström
Aktiv medlem
OK. Vi får hoppas på det.
I så fall tar jag en köplats på 40D.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JanOlofHärnström skrev:
OK. Vi får hoppas på det.
Snellu skrev:
Har inte 5D också 9 AF sensorer men någonslags "osynliga" hjälpsensorer? Kan det bli något liknande kanske?
Hur funkar annars 5D AF då, bättre än 30D?
HDFS) (KGS skrev:
Den har väl inbyggd antiskakfunktion av något slag?
Snellu skrev:
Börjar snart likna MK III tråden
Mvh Matias
Sensorns maximala känslighet är ju en sak, men det är ju algoritmerna som faktiskt styr vad kameran gör med datan från sensorerna och hur den ska reagera på denna data, så det går att optimera en hel del. Och om bara sensorerna går att läsa ur oftare så kommer en snabbare processor medge en snabbare urläsning och behandling av datat för autofokusen.JanOlofHärnström skrev:
Om autofokusen fortfarande har nio sensorer, hur kan man då förbättra den?
Kan en ny processor t.ex öka prestandan vid följsamhet?
Ta det lugnt Steve. Du får gilla din 5D och fota med den så länge du vill.steve eilertsen skrev:
vem bryr sig om 40 d jag har bokat 80 d release nån gång under framtiden har köpt en 5d skiter väl i om det kommer en 6d lr 7d kameror har blivit nån slags hysteri hos dom stora kameratillverkarna jag skall använda min 5d tills den flagnar bort jag är nöjd kan ju inte byta kamera som man byter kalsingar kan ju tro att det gått mode i å med å vara sist med den senaste modellen av allt frågan är bara var det skall sluta pixel hysteri å antiskak det börjar bli patetiskt det här !!
Du har rätt, köp ett par punkter eller kommatecken istället.steve eilertsen skrev:
vem bryr sig om 40 d
steve eilertsen skrev:
vem bryr sig...