Tomane
Medlem
Har köpt ny kamera men känner mig så besviken på resultet. Kan ni komma med lite tips om vad man ska göra? har sedan flera år tillbaka en Canon Eos 400 D som vi varit mycket nöjda över. På senare tid börjar den gjort sitt och det är nu dags att byta till en nyare kamera. Vi köpte nyligen en Canon Eos 600 D men kände väldigt fort att den inte motsvarade förväntningarna. Bilderna kändes bra när man tog stillastående motiv men i rörelse blev det tappad fokus så den kameran återlämnades. Vi pratade med en säljare som sa att Canon Eos 700 D skulle reagera snabbare för föremål i rörelse så vi köpte då en sådan istället.
Kamera inköpet är tänkt till att fota hobbybilder men även mycket bilder på hästar, då oftast i rörelse. Nu har vi testat kameran i en vecka, försökt ställa in den på olika sätt men det känns inte bra. Delvis känns det som en grå hinna över bilderna, men efter lite inställningar så blev det lite bättre, men föremålet får ändå inte riktig fokus. Oftast är bilderna suddiga eller en del av bilderna suddiga. Har nu suttit och tittat på alla gamla foton (många!) med min gamla kamera 400D och tycker resultatet är mycket bättre med 400 D bilderna. Hur kommer detta sig? Det är samma personer som fotar med denna kamera som med den andra kameran.
Vi använder oss av objektivet: Canon EF 70-200MM 4L IS USM
Objektivet köpte vi förra året och har använt till både 400 D samt denna.
Ska jag återlämna kameran, eller vad ska kan man förbättra bilderna?
Är trött på hinnan och att bilderna tappar fokus. Hundratals bilder....
Vilken kamera ska man köpa?
Det går inte att använda sig av en Nikon kamera till det objektivet vi har köpt?
Lite bilder från Canon Eos 400 D:
foto klicka 1
foto klicka 2
Lite bilder från Canon Eos 700 D:
Auto ISO
foto klicka 3
foto klicka 4
Inställd ISO m.m.
foto klicka 5
foto klicka 6
resultatet blir nästan lika oavsett om man fotar i sportläge, automatist osv.
hjälp?
Kamera inköpet är tänkt till att fota hobbybilder men även mycket bilder på hästar, då oftast i rörelse. Nu har vi testat kameran i en vecka, försökt ställa in den på olika sätt men det känns inte bra. Delvis känns det som en grå hinna över bilderna, men efter lite inställningar så blev det lite bättre, men föremålet får ändå inte riktig fokus. Oftast är bilderna suddiga eller en del av bilderna suddiga. Har nu suttit och tittat på alla gamla foton (många!) med min gamla kamera 400D och tycker resultatet är mycket bättre med 400 D bilderna. Hur kommer detta sig? Det är samma personer som fotar med denna kamera som med den andra kameran.
Vi använder oss av objektivet: Canon EF 70-200MM 4L IS USM
Objektivet köpte vi förra året och har använt till både 400 D samt denna.
Ska jag återlämna kameran, eller vad ska kan man förbättra bilderna?
Är trött på hinnan och att bilderna tappar fokus. Hundratals bilder....
Vilken kamera ska man köpa?
Det går inte att använda sig av en Nikon kamera till det objektivet vi har köpt?
Lite bilder från Canon Eos 400 D:
foto klicka 1
foto klicka 2
Lite bilder från Canon Eos 700 D:
Auto ISO
foto klicka 3
foto klicka 4
Inställd ISO m.m.
foto klicka 5
foto klicka 6
resultatet blir nästan lika oavsett om man fotar i sportläge, automatist osv.
hjälp?