Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
canon 30D + två objektiv, vilka?
- Trådstartare surfted
- Start datum
Kem
Aktiv medlem
surfted skrev:
Fina bilder du har där. Ser ut att vara riktigt bra objektiv. Bra skärpa och färgmättnad. Är bilderna orginal eller har det tillkommit justering av färgmattnad mm?
Jag fotar i raw.
I Bilderna på artisterna tex. justerar jag levels lite lite granna,,,efter behov, 10-20 i färgmättnad och sedan skärper jag fläckvis (Oskarp mask ca 100/0,7 eller efter behov) där det behövs. Jag skärper aldrig stora ytor i live-bilder utan det blir en lugg, en axel, en gitarr, skorna och ett öga osv. I Silhuettbilderna på artisterna har jag försökt få lagomt mörka bilder utan att det blir för mycket brus i de mörka partierna vid exponeringen sedan har jag dragit rätt rejält i levels-spaken för att få fram rätt känsla i bilden. I Övrigt inte så värst.
I albumet -Skärgårdsdagen Luleå 2006 är det endast original (raw) bilder med lite färgmättnad och skärpa.
/ Kenneth
Senast ändrad:
Kem
Aktiv medlem
Ooops! Förtydligande!
I Albumet "En härlig dag" använde jag ju för guds skull en Canon Powershot S1 IS (mittemellanpocketkamera 3Mpix) När vi var ute och fiskade. Magisk kamera som genererar mycket fina bilder!
De sista bilderna från bad efter bastu samt kvällsbilder använde jag systemkamerorna.
Beklagar missödet
/ Kenneth
I Albumet "En härlig dag" använde jag ju för guds skull en Canon Powershot S1 IS (mittemellanpocketkamera 3Mpix) När vi var ute och fiskade. Magisk kamera som genererar mycket fina bilder!
De sista bilderna från bad efter bastu samt kvällsbilder använde jag systemkamerorna.
Beklagar missödet
/ Kenneth