Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 28-135 is usm - lätt zoomring

Produkter
(logga in för att koppla)

Frasse3

Medlem
Hej !

Jag tänkte bara fråga om någon har något tips ang en Canon 28-135IS USM objektiv det är så att zoom ringen är glapp eller lätt på så sätt att zoomen åker ut när man lutar den framåt lite. Min fråga är kan jag göra något själv åt det så att den blr lite trögare ? garantin har ändå gått ut och lämna in den blir för dyrt, den fungerar bra för övrigt bara detta retsamma åkande på zoomen.Jag hoppas på ett lysande svar.
 
Tyvärr, jag har en likadan, på mitt 100-400 finns en utmärkt låsring, men de objektivet kostar ca 4,5 gånger så mycket.
 
Tyvärr, jag har en likadan, på mitt 100-400 finns en utmärkt låsring, men de objektivet kostar ca 3,5 gånger så mycket.
 
Nu trodde ni allt han gjorde samma misstag två gånger, va?

För att återkomma till ämnet så är detta vanligt på objektiv av denna typ. Mitt är likadant. Den bortåt tre gånger så dyra EF 24-105 mm f/4l IS USM stannar däremot mycket bättre på plats.
 
Om den åker ut av sej själv är det helt klart en äkta 28-135!
Dom är bara så!
Det är normalt inget problem, men kom ihåg att vrida tillbaka objektivet innan du pressar ner kameran i kameraväskan, risk finns att mekaniken pajar.
 
såg någon guide med just 28-135 dær dom skruvade især objektivet lite och la in något, eltejp tro jag det var før att det skulle gå trøgare..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.