Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 2.8 70-200

Produkter
(logga in för att koppla)

Erich_87

Medlem
Hej. Jag fotar med ett Canon 2.8 70-200 i M läge. Men jag får inte bländaren ner under 4.0 varför gör den så? Är det slutartiden jag måste ändra? Jag använder en 350D..
Mvh Erik.
 
En dum fråga kanske, men är du säker på att det inte är 70-200 f4 modellen?

Låter väldigt märkligt annars...

Är det bara i M läget som det är så?
 
Jag använder ingen konverter. Men visst kan det vara så att i all hast att jag antog att det är en 2.8 när det egentligen är 4.0. Jag ska ta mig en närmare titt på detta i EM. Har bara använt Obj 2 ggr innan så visst kan jag ha tagit fel, speciellt eftersom det inte är jag som köpt Objektivet..

Tackar för snabba svar!
 
Erich_87 skrev:
Jag använder ingen konverter. Men visst kan det vara så att i all hast att jag antog att det är en 2.8 när det egentligen är 4.0. Jag ska ta mig en närmare titt på detta i EM. Har bara använt Obj 2 ggr innan så visst kan jag ha tagit fel, speciellt eftersom det inte är jag som köpt Objektivet..

Tackar för snabba svar!

Du har ett F4.0 Erik, iaf enligt bilden du skickade till mig via msn ett tag sedan!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.