Annons

Canon 17-40/4L testbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Luguber skrev:
Nu sitter jag ledsen hemma med min 17-35/2,8.
Ja, ja, ni får skratta bakom min rygg.
Det är bara att hålla ut. Inte säljer jag det för 4 000:-
Men visst är jag avundsjuk på er som har 16-35.
That´s life
Finns två annonser på Cyber från 15/1 resp 17/2 där båda vill ha 10.500:- för EF 17-35... Vad tycker du själv att det är värt - du har ju ändå använt det ett tag och känner dess prestanda? Du skulle inte kunna lägga upp någon testbild?

Ingen skrattar - optiken är ju inte sämre nu än när du köpte den...

Helt rätt Niklas, den är inte sämre nu än när den köptes. Men dom som har kommit efter, 16-35 samt även 17-40 har markant bättre prestanda.

Titta på 50/1,8 II, som håller måttet fortfarande. Köpte min ny för ca 800:- för många år sedan. Vilken jag skulle kunna sälja (om jag nu ville det) och i stort ha pengarna tillbaka.

Det är då som det känns surt att man betalade runt 13 000:- för gluggen ca 5 - 6 år sedan. Men då var det ett bra val och det var det som avgjorde det.

Jag måste återkomma om en bild, men visst kan jag lägga upp en. Måste tyvärr titta igen lite dia först.

Luguber skrev:
Helt rätt Niklas, den är inte sämre nu än när den köptes. Men dom som har kommit efter, 16-35 samt även 17-40 har markant bättre prestanda.

Titta på 50/1,8 II, som håller måttet fortfarande. Köpte min ny för ca 800:- för många år sedan. Vilken jag skulle kunna sälja (om jag nu ville det) och i stort ha pengarna tillbaka.

Det är då som det känns surt att man betalade runt 13 000:- för gluggen ca 5 - 6 år sedan. Men då var det ett bra val och det var det som avgjorde det.

Jag måste återkomma om en bild, men visst kan jag lägga upp en. Måste tyvärr titta igen lite dia först.
Ibland skulle man önska att man hade någon form av återköpsgaranti, ungefär som Phase One har med sina mycket kostsamma mellanformatdigitalbakstycken. Bra produkter kommer ju alltid att ersättas av bättre. Det finns andra exempel, den som har EF 28-70 har t ex fått se den passeras av EF 24-70...

ANNONS