Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 17-40/4L testbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Faktiskt också nyfiken på att känna på 17-40:an, köpte en åt John Andersson, eller, jag beställde ihop med mina grejer.
Tänkte testa den mot 16-35:an, nyfiken på vikt o känsla.

Re: fattas 1 mm

froderberg skrev:
Ja, ja... Men riktiga plåtisar kör 16-35... *s*

(100 % skämt och ironi)
...och fullformat, uppenbarligen! :) När du får din mkII kommer ditt 16-35 att kännas som en tele-zoom... Adorama och B&H har tidvis sålt "factory refurbished" 1Ds för 5.200 dollar... sugen?

Re: Re: fattas 1 mm

niklasl skrev:
...och fullformat, uppenbarligen! :) När du får din mkII kommer ditt 16-35 att kännas som en tele-zoom... Adorama och B&H har tidvis sålt "factory refurbished" 1Ds för 5.200 dollar... sugen?
'
Hmm.. o då är den begagnad, då är det väl inge moms på den va?

Re: Re: fattas 1 mm

niklasl skrev:
...och fullformat, uppenbarligen! :) När du får din mkII kommer ditt 16-35 att kännas som en tele-zoom...

16-35 blir 21-45 på 1D. Det tycker jag faktiskt är ännu smidigare än 16-35. Om man nu ska vara lite allvarlig.

Re: Re: Re: fattas 1 mm

froderberg skrev:
16-35 blir 21-45 på 1D. Det tycker jag faktiskt är ännu smidigare än 16-35. Om man nu ska vara lite allvarlig.
egentligen är det en 17-40 du drömmer om, men aldrig fick...? ;-)

Re: Re: Re: Re: fattas 1 mm

niklasl skrev:
egentligen är det en 17-40 du drömmer om, men aldrig fick...? ;-)

*ler* Kanske, men inga av er kör väl 17-40 på fullformat. Dessutom vill man ju ha ljusstyrka. En 24/1,4 sitter inte heller fel på en 1D. Får bli filmjölk istället för oxfilé ifortsättningen

Re: Re: Re: Re: Re: fattas 1 mm

froderberg skrev:
*ler* Kanske, men inga av er kör väl 17-40 på fullformat. Dessutom vill man ju ha ljusstyrka. En 24/1,4 sitter inte heller fel på en 1D. Får bli filmjölk istället för oxfilé ifortsättningen
Håller faktiskt med dig - ned till motsv 21 mm är det användbart, sedan blir det snabbt extremt... vilket ju kan vara kul ibland... hade jag fullformat skulle jag nog köpa en 24-70 (och DxO Optics Pro, om och när det kommer till Photoshop)... och kanske en 20...

Tänk om de kunde komma med en 24-85/4L IS USM som inte väger bly. Perfekt reseobjektiv. 24-70:an knäcker ju handleden om man kör med proffshus.

froderberg skrev:
Tänk om de kunde komma med en 24-85/4L IS USM som inte väger bly. Perfekt reseobjektiv. 24-70:an knäcker ju handleden om man kör med proffshus.
JA! Den skulle jag köpa!! Skulle täcka en stor del av mitt behov...

Proboarder skrev:
Du får göra som japanarna, hänga den runt halsen =)

Livsfarligt för nacken. Jag har en etta på var axel. Nästan aldrig runt halsen.

Det är konstigt att det inte finns nån L-normalzoom på ljusstyrka 4.. Skulle köpt den direkt.

Har nyligen köpt en 135:a för att slippa bära på 70-200:an. Börjar kännas att man br fotoprylar var dag, även om man bär dem i rygga.

Snabba köp

Eftersom ni skriver om mig, måste jag
replikera. Jag fick nästan hundra svar på
mina annonser. Båda objektiven såldes på några timmar. Det är roligt när man har grejor som är lättsålda.

/ "Bosse i Umeå"

Re: Re: Re: Re: Re: fattas 1 mm

froderberg skrev:
*ler* Kanske, men inga av er kör väl 17-40 på fullformat.
Använder mitt 17-40 på fullformat. Fast analogt.
(Jo, det finns faktiskt grottmänniskor som fortfarande kör film därute).
Tror att jag är kär! :)

Det här objektivet kommer att spendera MYCKET tid på min kamera i fortsättningen.

Köpte förresten mitt från Technikdirekt.
6900kr med frakt.
Fast jag fick vänta ett par veckor för det var restnoterat.

Re: Snabba köp

twang skrev:
Eftersom ni skriver om mig, måste jag
replikera. Jag fick nästan hundra svar på
mina annonser. Båda objektiven såldes på några timmar. Det är roligt när man har grejor som är lättsålda.

/ "Bosse i Umeå"
Du låg ju ganska rätt i pris, också ;-) Lite drygt fyratusen för en 70-200/4L som många verkligen tycks vilja ha hjälper ju till... eller drygt fem för ett 17-40...

ANNONS